Romania Military

Make the MiG great again?

 

MiG 41, concept artistic oficial al celor de la Mikoyan-Gurevitch (2019)?

Nu chiar: https://www.deviantart.com/renderdock/art/MiG-41S-187261711

Sa fim realisti, daca in primii ani ai zborului reactiv sovietic, MiG-ul a intrat in istorie (MiG 15, 17, 19, 21 si 29), dupa 1991 compania ruseasca a intrat intr-un imens con de umbra generat de rivala Suhoi.

Din varii motive (n-are rost acum sa luam la rand), MiG 29 nici n-a rupt gura targului, nici nu s-a vandut prea bine, nici macar fortele aeriene ruse nu l-au prea mai dorit in dotare, banii mergand catre familia Suhoi 27, dovada ca si “invizibilul” rus provine tot de pe liniile Suhoi.

MiG a tot incercat sa supravietuiasca, modernizand platforma “29, dar mare lucru nu le-a iesit, MiG 35 fiind si el cu probleme si destui de putin potentiali clienti si cum prezentul este gri, MiG incearca cu degetul viitorul (ajutati probabil si de faptul ca rivalilor de la Suhoi nu le-a iesit inca prea bine Suhoi-ul 57) si aduce in discutie MiG 41 sau PAK DP.

Acest concept ar fi sa fie un avion multirol de generatie a V-a descris de catre Ilia Tarassenko, directorul general al MiG ca fiind unul exceptional. Aparatul va dispune de noi tehnologii stealth, noi arme, va avea un plafon maxim de zbor de peste 15km, o viteza maxima de 3675km/h iar senzorii si armamentul nou dezvoltat ii vor permite sa doboare chiar si rachete hipersonice.

Ba ca lucrurile sa fie chiar senzationale, MiG 41 va putea fi pilotat de la distanta precum o drona.

Raza de actiune va fi una foarte mare, conform celor de la MiG iar incarcatura de lupta una impresionanta.

MiG 41, concept 2017, neoficial dar serios

Din descriere, MiG 41 pare mai degraba un inlocuitor pentru MiG 31 decat un multirol veritabil, asa cum este descris Suhoi 57. Nu stim nici daca aparatul va beneficia de supermanevrabilitate, putin probabil, din descrierea rusilor parand mai mult un interceptor foarte rapid de mare altitudine, adica un urmas direct al MiG 25 si 31.

Cand programul a fost anuntat pentru prima oara, prin 2017, am scris si noi despre el, conceptul artistic prezentat arata un aparat de mare manevrabilitate, intre timp lucrurile par schimbate, dar o intrebare tot rasare: de ce rusii incearca sa dezvolte un inlocuitor pentru MiG 31 si nu merg pe mana Suhoi 57, tot asa cum americanii au F 15 (atat vanator cat si multirol, cat si aparat de mare altitudine), de ce vor ivanii neaaparat un urmas (1:1 din punctul de vedere al cracteristicilor tehnice) al MiG 31?!

Nimeni nu are ceva echivalent in dotare: americanii folosesc la mare altitudine F 15 (20km), europenii au Eurofighter (+19km), asadar care mai este logica unui urmas al MiG 31?

Sigur, MiG 31 are doua caracteristici destul de unice printre restul avioanelor de lupta operationale astazi, el este un interceptor pur, dispune de o raza enorma (+5000km in anumite configuratii) si o viteza de croaziera gigantica: 2,35 Mach.

MiG 31BM

Rusii au un spatiu aerian enorm de patrulat, baze aeriene nu foarte multe (dincolo de Urali) si poate de aici necesitatea unui urmas al MiG 25/31?

De remarcat ca un MiG 31incarcat la maxium decoleaza cu o masa totala de 41 de tone, in timp ce un Eurofighter are o masa maxima de “doar”23 tone, iar un F 15 atinge 30 tone, diferenta de masa maxima fiind cel mai probabil data de combustibilul de la bord.

Si ca sa impartasim optimismul domnului Tarasenko, proiectul MiG 41 ar fi gata in acest an…

GeorgeGMT

Exit mobile version