Doua semnale ce ar putea apartine cutiei (cutiilor) negre ale aeronavei Malaysia Airlines Flight MH370 ar putea duce la restrangerea cautarilor pe o suprafata din Oceanul Indian ce are adancimea echivalenta cu inaltimea a 12 Empire State Building, in incercarea de a gasi ramasitele avionului disparut.
Nava australiana „Ocean Shield” a detectat marti o pereche de semnale , unul durand 5 1/2 minute si altul 7 minute. Localizarea semnalelor ar putea permite echipelor de cautare sa reduca semnificativ aria ce trebuie cercetata pentru a gasi posibil ramasitele aparatului, care a disparut pe data de 8 martie, avand 239 persoane la bord.
Sursa: MSN NBCNEWS
Insa…
Ce nu spune sursa americana de stiri (in fond ne intereseaza tangential doar pe noi, romanii) e faptul ca tipul/clasa de nava implicata in aceasta potentiala descoperire are legatura cu santierul naval Tulcea!
ADV (Australian Defence Vessel) „Ocean Shield” este o nava ce apartine RAN (Royal Australian Navy), la origine fiind cunoscuta drept MSV Skandi Bergen, fiind initial comandata de DOF Subsea pentru industria globala maritima „offshore” de petrol si gaze naturale. Construita de STX OSV Søviknes – Norvegia (*editat, construita initial la Tulcea), nava a fost achizitionata de Marina Regala Australiana pentru operatiuni civile de ajutor umanitar in caz de dezastre si ca suport pentru vasele de razboi de la antipozi (transport de trupe de exemplu), intrand in serviciu in iunie 2012. In 2016, dupa ce clasa Canberra de LHD-uri va intra in serviciul RAN, „Ocean Shield” va fi transferata ACBPS (Australian Customs and Border Protection Service) pentru a o inlocui pe nava-sora ACV „Ocean Protector„.
Ei bine, „Ocean Protector”, botezata initial MV Geo Bergen si apoi MV Skandi Bergen, a fost (*si ea) construita in santierul naval Tulcea, Aker Yards ASA (STX Europe AS – redenumit Vard de Fincantieri) , pentru DOF Subsea – Bergen, Norvegia. A fost lansata in anul 2007 si a intrat in serviciul ACBPS in 2010, sub contract charter, nu inainte de a fi trimisa pentru modificari la Forgacs Engineering in Newcastle, New South Wales; adica a primit doua mitraliere de calibrul .50, o platforma reconfigurata pentru aterizare/decolare de elicopter, comunicatii securizate, compartiment medical/chirurgical, sisteme FLIR si modificari pentru acomodarea in plus a 120 de persoane in caz de necesitate, ajungand la o masa de aproximativ 7000 tone, pastrand-si lungimea de 105 metri si pescajul de aproximativ 6 metri.
Avand ca obiect de activitate patrularea in Oceanul Sudic si cel Indian, „Ocean Protector” a fost implicata in interceptarea suspectilor de trafic cu droguri, a vaselor de imigranti dar si a activistilor ecologisti implicati in lupta cu balenierele japoneze.
In 2016, dupa cum am spus, va fi inlocuita in serviciul vamal/granicer australian de catre sora sa „Ocean Shield”, iar ca noutate, SN Vard Tulcea a livrat pe 19 februarie 2014 o alta nava din aproximativ aceeasi clasa offshore („VARD 3 03 design” cu capabilitati extinse de „Diving Support and Construction Vessel” – precedata in timpul Craciunului 2013 de „TBN Normand Reach”), insa mai mare, cu lungimea de 120,8 metri, ce va opera in conditiile dificile din Marea Nordului, o sora si mai mare – in lungime de 157 metri – fiind de asemenea preconizata.
Felicitari tulcenilor!..si brailenilor!
Razvan Mihaeanu (am editat titlul si doua informatii din articol multumita corecturilor din comentariile lui CHARENA)