Iata ca apar si primele informatii despre MD-6XX, care initial trebuia sa fie un aparat monomotor in clasa 2,5 tone, de cercetare si atac derivat din MD-600N (cabina 2+6), dar cu rotor anticuplu cu 4 pale (care alaturi de coada compozita furnizeaza cu 40% mai multa putere anticuplu). Orizontul de intrare in productie este 2018, adica rapid.
Asa, mai cu picatura… materiale compozite, 3D printing…
Alte noutati cu care se lauda: comenzi amplificate (fata de cele mecanice pe seriile vechi), „glass-cockpit” complet digital si cu arhitectura deschisa, Macro-Blue Tactical Displays, Mission Management System al Tek Fusion Global, Inc., pilot automat in 3 axe, avionica Genesys Aerosystems IDU-680 (capabil de zbor instrumental), dom radar pentru clasa LIDAR (radar/optic), bloc electro-optic, motor Rolls-Royce M250-C34E2, fuselaj din panouri compozite, un nou rotor cu 6 pale curbate compozite tip S411 ale Helicopter Technology Company care vor furniza cu 10% mai multa putere alaturi de un zgomot redus.
MD-6xx atinge o viteza de 296 km/h, o distanta de zbor de 926km si o anduranta de 4,5 ore. si se lauda cu o masa utila de 1,45 tone si un plafon de 6km.
Cam asa arata niste extrase cu primele variante si posibili clienti pentru acest nou MD-6xx:
E destul de inovator si potrivit pentru nevoile pietei actuale? Aviz celor care isi doreau un plus de viteza pe sistem S-97 Rider! Vom trai si vom vedea…
Marius Zgureanu
Surse: