Romania Military

MiG 29k mai slab decat credeam

Ne mai aducem aminte de momentul cand indienii, satui de ”performantele” noilor MiG 29K, au rabufnit si au recunoscut ca avioanele de tocmai le primisera din Rusia nu prea sunt in stare de nimic, au defectiuni multe, au venit incomplete (datorita sanctiunilor economice impuse de vest, lucru care i-a privat pe rusi de anumite componente), motoarele se strica foarte des (de cateva ori avioanele au aterizat cu un singur motor functional) etc.

Acum indienii revin si spun ca s-au saturat de mult prea multele probleme cu mentenanta la cele 45 de MiG 29K, probleme pe care le caraterizeaza ca fiind ”acute”. Mai clar, hindusii nu prea pot folosi avioanele, ori motoarele se strica neasteptat de repede, ori avioanele sufera avarii structurale la aproape fiecare apuntare…

De aceasta data problema principala pare a fi una structurala, adica avioanele nu sunt bine construite pentru operarea la bordul portavionului (in cazul Indiei) INS Vikramaditya, nava pentru care au fost de la inceput cumparate. Astfel, la aterizare, aparatele sufera defectiuni frecvente si aici trebuie sa mentionam ca aterizarea pe un portavion este mult mai dura decat cea pe pista unui aerodrom, astfel incat toate aparatele destinate portavioanelor au structura special intarita pentru a face fata operarii.

“We (Indian Navy) want the MiG-29K aircraft to be ruggedized to carry out operations because landing on the deck of the aircraft carrier is almost like a hard landing and the fighter aircraft needs frequent maintenance.”

“There are frequent structural defects due to deck landing,” a declarat un inalt oficial al marinei indiene.

Problema pare a fi si una de ordin financiar pentru ca atunci cand India a platit 2,2 miliarde de dolari pentru avioane nu s-a incheiat si un contract de intretinere pentru ele, astfel ca la orice avarie indienii sunt total dependenti de rusi, iar deocamdata problemele nu si-au gasit nicio rezolvare.

“The Indian MoD has taken up the matter with the Russians on several occasions. Though the Russians have sent their technical teams, no solution has been forthcoming.”

Si acum in termeni clari si fara echivoc: “After every carrier landing (which is virtually like a crash), components of the aircraft crack, break or stop functioning. The aircraft, then goes to the workshop for repair/replacement of the part, which often has to come from Russia.”

Asta pe langa vesnica problema cu fiabilitatea motoarelor.

“Since introduction in February 2010, 40 engines (62 percent) of twin-engine MiG-29K fighters have been withdrawn from service due to design-related defects,” conform unui raport al Comptroller and Auditor General of India.

Drept rezultat, MiG-ul 29K iese din discutie pentru echiparea viitoarelor portavioane indiene, astfel incat anul trecut marina indiana a deschis competitia pentru achizitionarea a 57 de aparate, printre posibili furnizori fiind Boeing cu SuperHornet E/F sau Dassault cu Rafale M.

In acest moment singurii care opereaza MiG 29K sunt indienii si rusii.

Bineinteles ca noi ne referim la fiabilitatea acestui aparat ”modern”, nu cunoastem care ar fi performantele sale in lupta, ce senzori nemaivazuti ar avea la bord, totusi putem comenta ca un avion de lupta este bun daca acel aparat poate si fi folosit in lupta, daca se strica la fiecare apuntare greu sa-l folosesti…

Multumiri lui Tzupy

GeorgeGMT

Exit mobile version