Desi toata lumea stie ca radarul unui MIG 31 poate praji de viu un iepure in capul pistei si ca patru astfel de aparate ar putea suplini un AWACS, dar ce folos ca radarul si avionica sunt puternice daca avionul are probleme cu motoarele…
Pentru vanatoare de iepuri aparatul si-a dovedit…competenta, pentru rolul sau de interceptor greu cu raza lunga, idem, cu „modesta” conditia ca motoarele sa si rezista in parametrii proiectati, lucru cu care rusii au avut mai mereu probleme.
Astfel desi Rusia a bagat bani multi in modernizarea flotei de “31, problemele cu slaba fiabilitate a motoarelor D30F6 a facut ca doar in 2013 doua astfel de avioane sa fie pierdute, pentru ca sfarsitul anului trecut intreaga flota de 122 de MIG 31 a fost blocata la sol din acest motiv, rusii intrand in fibralatii in incercarea de a remedia carentele de fiabilitate ale motorului.
Conform planurilor Moscovei pana la sfarsitul anului 2020 toate MIG 31 ar trebui sa fie trecute prin modernizare, doar ca daca nu rezolva problema motorului degeaba radar si rachete BVR. Noul radar va avea o raza de 320 de km, si va putea sa achizitioneze simultan pana la 10 tinte.
Intentia rusilor este ca MIG-31BM sa fie operational pana in 2028 (circa 60 de aparate), atunci cand ar trebui sa fie inlocuit de MIG-41.
GeorgeGMT