Romania Military

MIL Mi 17V5 in Serbia

La sfarsitul lunii iunie sarbii au primit doua elicoptere rusesti nou-noute Mil Mi-17V5, pentru un pret total de 25 milioane de euro.

                                                       Mil Mi-17V5 sarbesc la sosire

Aceste doua aparate se adauga flotei sarbe de elicoptere care mai are astazi functionale 1xMi 17 si 6xMi 8T, aeronave care isi vor depasi durata de exploatare intre 2017 si 2019. La capitolul elicoptere vecinii nostri sarbi stau foarte prost, astfel ultimele elicoptere achizitionate au fost niste Gazelle fabricate in tara sub licenta de catre compania Soko, iar ultimele aeronave straine cumparate au fost – in anii “80 – doua elicoptere anti-submarin rusesti Kamov Ka 28, retrase intre timp din lipsa de…mare.

Vorbind la ceremonia de primire, premierul sarb – Aleksandar Vucic, s-a aratat alarmat de starea aviatiei de vanatoare, care astazi practic nu mai exista si si-a exprimat speranta ca anul viitor sa se gaseasca fondurile necesare (aproximativ 250-260 milioane de euro) pentru achizitia a patru aparate multirol rusesti MiG 29M2 si a unor rachete aer-aer R77.

In acest moment Serbia mai detine doar trei aparate MiG 29, operationale cand si cand, dupa ce anul trecut au facut rost cu greu de cinci milioane de euro pentru ceva piese de schimb si au primit gratis din Rusia – la ordinul expres al lui Vladimri Putin – niste baterii pentru avioane.

In realitate nu se cunoaste exacat cat de “operationale” mai sunt cele trei MiG 29 sarbesti, sau daca chiar mai pot zbura toate trei in acelasi timp.

Astfel, macar din partea lor si a bulgarilor putem sta linistiti: n-au cu ce nici daca le-ar lua Dumnezeu mintiile, in timp ce la unguri, problema consta in aterizarea aeronavelor si – putem noi presupune – in pilotarea lor in conditii de lupta. Daca nu le iese aterizarea am putea conchide ca nici in lupta sunt chiar cei mai fini reprezentati ai detinatorilor de Gripen C/D…

Basca orele de zbor si antrenamentele. Bine macar ca la noi, anul acesta, s-a dat in sfarsit drumul la zbor, asa cum n-a mai fost vreodata si avem in sfarsit sansa ca pilotii nostri de supersonice (si nu numai) sa „faca” 120 ore/an la mansa.

GeorgeGMT

Exit mobile version