2003 – Romania cumpara doua fregate britanice Type 22. O parte din echipamente sint considerate depasite si sint demontate.
Unul din ele este sistemul de rachete cu raza scurta Seawolf, intrat in dotarea RN la sfarsitul anilor ’70.
Printre limitarile cele mai importante se numarau numarul maxim de tinte angajate simultan (doar 2), unele dificultati in angajarea tintelor ce zboara la foarte joasa altitudine si conceptia generala invechita, ce avea ca efect un numar relativ redus de rachete gata de lansare si timpul mai lung de reincarcare a lansatoarelor.
S-a luat decizia inlocuirii cu un sistem de rachete cu lansare verticala, auto-ghidate, dupa toate probabilitatile VL MICA.
Numarul scazut de rachete MICA care ar fi urmat sa fie instalate (16), fata de cele 60 de Seawolf prezente initial, ar fi compensat partial de numarul de rachete gata de lansare (16 vs 12) si de numarul superior de tinte posibil de a fi angajate simultan.
Modernizarea ar urma sa aiba loc in doua etape, prima in Marea Britanie, in urma careia navele ar fi revitalizate si echipamentele in exces indepartate iar a doua in santierele romanesti, la o data amanata sine die ca urmare a lipsei fondurilor.
2006 – Royal Navy introduce in dotare o noua versiune a Seawolf, Block 2, reprezentand o modernizare serioasa a versiunii precedente, performantele principale fiind imbunatatite.
Elementele de noutate au vizat atat racheta cat si radarele de control al focului, rezultatul fiind un CIWS robust, capabil sa distruga si cele mai performante tinte. Trebuie amintit ca versiunea initiala a Seawolf a fost capabila sa loveasca inclusiv proiectile de tun, test executat in practica.
Seawolf Block 2 a fost prezenta pe fregatele Type 22 ramase in dotarea RN pana la scoaterea acestora din serviciu si va continua sa fie folosita pe Type 23 pana la inlocuirea acestora cu Type 26, dupa 2020.
2014 – Fregatele T22 romanesti nu au inca nici un fel de protectie anti-aeriana.
“A da vrabia din mana” e poate cea mai buna descriere a situatiei actuale, un exemplu de ce se intampla atunci cand planurile initiale esueaza lamentabil si nu a fost prevazuta nici o alternativa. Daca nu s-ar fi renuntat asa de usor la Seawolf, Marina Romana ar fi avut acum un CIWS functional, folosit si de una din cele mai avansate Marine din lume.