Romania Military

Moreniul este in greva si TBT-ul romanesc in pericol!

Motivul?! Neseriozitatea, devenita lege, a politicului din Romania! Lansat cu surle si trambite, programul pentru noul transportor romanesc de trupe, TBT 8×8, s-a impotmolit, previzibil aproape, din lipsa finantarii. Desi initial se alocasera 2 milioane de lei si era in curs un precontract in valoare de 1 miliard, pentru asigurarea defacerii produsului, desi vehiculul este prezentat si deja ofertat pe terte piese ( Columbia), vajnicii nostri politicieni au “uitat” ca pentru producerea unui lucru este nevoie initial de investitii.

Astfel faza a II-a a programului TBT, si anume construirea prototipului, care ar fi trebuit deja inceputa, este in stagnare din lipsa cronica de finantare. Statul, in prostia lui fara margini, prefera sa plateasca salarii in cuantum de 75%, somaj tehnic, muncitoriilor care nu fac nimic, in loc sa le plateasca salariile intregi si sa construiasca un produs vandabil, un produs de care Armata Romana are nevoie ca de aer, basca un eventual export.

Deja din cauza imbecilitatii crunte a celor care ne conduc am pierdut un posibil contract foarte valoros cu Irakul, acum suntem pe cale sa pierdem insasi capacitatea Romaniei de a mai produce vreodata transportoare blindate. De ce?! Laitmotivul este lipsa de bani, realitatea este insa: incompetenta, lipsa oricarei viziuni si inteligente economice, crasa nesimtire.

Astfel prototipul SAUR 3 este in acest moment doar pe hartie, lipsind, cel mai probabil cateva milioane de lei pentru constructie si inceperea testelor.

Cum in ultima vreme, cu totul surprinzator as zice, in scena a intrat si IVECO cu al sau transportor in dezvoltare, s-ar putea ca ideea din spatele uciderii lente a Moreniului sa fie un import masiv de transportoare din afara, la care sa punem si noi o oglinda, o antena, un foraibar si astfel sa putem minti cu seninatate ca este o …coproductie. De ce am intra noi cu IVECO in discutii, cand avem propriul proiect?!

IFV Freccia, made by Iveco

Si macheta expusa la BSDA 2012 sub titlul pompos de TBT 8X8

OK vrem sa facem TBT-ul impreuna cu un mare producator, pe model polonez?! Foarte bine! Da de ce am ales IVECO, si mai ales de ce ne-am baga pe un produs care deocamdata este in dezvoltare si nu am lucra cu cei de la Patria, sau nemtii care fac Boxerul?! De ce i-am ales tocmai pe italieni si un produs netestat?!

Sunt bineinteles doar intrebari retorice, nu asteptam ca cineva, pe banii nostri, sa-si faca timp sa si raspunda, putem doar observa ca programul TBT-ului romanesc, foarte promitator la inceput se ingroapa din nou in mlastina incompetentei si a mizeriei care domina politica romaneasca si transcede orice partid.

Acum ar fi momentul ca noul guvern sa ia taurul de coarne, sa-i fugareasca pe aia de la Iveco si sa dea Moreniului cateva milioane de lei pentru prototip. Sa dea de lucru muncitorilor romani, nu celor italieni, sa ajute industria romaneasca sa iasa din criza, nu pe cea italiana!

Sursa: digi24.ro

PS

Si acum hai sa ma explic! Nu este vorba de o colaborare ci de o executie cu public. Este bineinteles doar opinia mea, insa lucrurile stau asa: cu ceva timp in urma Ministerul de Finante a agreat sa semneze un contract prin MApN, contract care se referea la cumpararea, dar si la dezvoltarea liniei de productie pt TBT. Valoarea respectivului contract: 1 miliard de euro parca. Asadar Armata are o linie deschisa de finantare pentru TAB, are asigurat spatele, insa contractul, desi se adreseaza Moreniului si TBT-ului autohton, se poate usor translata spre un alt producator. Motivul?!

Ei dragi mosului,abia aici incepe frumusetea! Desi Armata s-a obligat sa cumpere 600 de TBT-uri si pentru asta are si o linie de finantare deschisa, nu are nici o obligatie sa cumpere, daca Moreniul nu are si produsul gata de vanzare. Asadar contractul cu UM Moreni cade…bine ai venit Iveco, pe usa din spate. Atata timp cat cei de la Moreni nu au un prototip functional si omologabil, se poate invoca acest lucru si se trece la urmatoarea etapa: Iveco.
Nu am nimic cu Iveco, m-as bucura sa-l vad cumparand Moreniul si fabricand acolo ce dracu TBT vor ei, ala romanescul sau Freccia, numai ca nu cred ca este vorba despre asa ceva, ci despre oferirea unui contract gigantic pe la spate.
Dai doua milioane la Moreni sa cerceteze TBT-ul, faci tam-tam cu industria romaneasca, bla, bla, bla, apoi, pe baza acestui scenariu, oferi finantare de un miliard de euro, iar mai apoi, smechereste, le tai la aia fondurile, aia nu pot produce un prototip, nu pot omologa nimic, si brusc apare Iveco, Salvatoare de la Patria, cu un produs nou, netestat, dar care poate fi tesatat si dezvolatat pe banii nostri.
De ce nu vine Iveco la lumina zilei sa cumpere Moreniul, cu un program de fabricatie autohton?! De unde si pana unde TBT-ul se face cu Iveco si SAUR 3 cu Moreniul?! Si mai ales, de cand sunt doua concepte separate?! De cand Iveco a intrat in scena!
Bai fratilor om fi noi naivi, da nici chiar asa! Tot ce trebuiau italienii sa faca era o propunere oficiala, publica, precum ca doresc sa se implice in programul TBT, faceau o oferta de colaborare/preluare la Moreni, si cu asta basta.
Asa, dati-mi voie sa am serioase indoieli cu privire la onestitatea afacerii. Si inca o data ma intreb: de unde pana unde a intrat Iveco in programul TBT, de unde pana unde TBT-ul se dezvolta cu italienii?!
Si apropos de Ucraina, nu trebuie uitat ca irakienii au venit sa cumpere TAB-uri de la noi, in urma cu cativa ani. 400 de bucati vroiau, ca spuneau ei, le stiu, sunt obisnuiti cu ele, etc, numai ca de la Bucuresti li s-a spus sa-si vada de drum ca noi nu putem produce asa ceva. La vremea respectiva, prin 2007-2008 au aparut in presa piedicile puse de anumiti politicieni acestei afaceri
Asadar noi am fost primi pe lista lor, si cum vroiau neaaparat vehicule de tip rusesc, pentru ca le cunosteau, si cum in Rusia clar nu puteau merge, au ajuns la Kiev. Panimaiu?!
Daca TBT-ul, asa cum aparea el la inceput nu va fi, Moreniul este mort si odata cu el si industria de profil de la noi.
Acum sper ca am fost mai clar si imi intelegeti enervarea.

GeorgeGMT

Exit mobile version