Romania Military

MRAP-ul amfibiu PMPV 6×6 MiSu

Finlandezii de la compania Protolab Ltd, specializati in solutii de protectie balistica a vehiculelor, au dezvoltat un vehicul blindat 6×6 MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected) de transport trupe, cu capacitati amfibii. Proiectul PMPV 6×6 MiSu a inceput in 2009 printr-o colaborare de cercetare-dezvoltare cu Universitatea Tehnica Lappeenranta iar carnetul de sarcini care sta la baza studiului este trasat de ministerul apararii suedez, existand insa posibilitatea ca armata finlandeza sa fie primul client.

  Protolab PMPV 6×6 MiSu MRAP

Prototipul vehiculului, care a parcurs deja 800km in teste, a fost dezvaluit in septembrie 2015 si se spera sa fie gata de productie de serie la sfarsitul lui 2016, cei de la Protolab estimand un ritm de productie intre 50 si 100 de vehicule pe an.

Conceptul inovator ofera un nivel ridicat de protectie la mine si dispozitive explozive, la cele 14 tone ale sale fiind capabil sa se deplaseze amfibiu cu pana la 12km/h datorita celor 2 elici amplasate in spatele caroseriei, similar solutiilor de pe transportoarele blindate amfibii. Viteza maxima atinsa este de 110km/h, datorita motorului Cummins 6,7l diesel de 285Cp cuplat la o transmisie automata Allison cu 6 viteze.

Designul este specific unui camion MRAP cu motorul plasat frontal, apoi cabina echipajului dotata cu parbriz blindat si cate o portiera laterala, iar in spate compartimentul de trupe, separat de echipaj printr-un panou blindat. Soferul si comandantul au la dispozitie cate un chepeng in plafon si periscop cu vedere pe timp de zi. Echipajul si trupa (2+10 militari) au la dispozitie scaune anti-explozie (ventrala sau laterala) iar compartimentul trupei este accesibil prin 2 usi aflate in spatele vehiculului.

Compartimentul trupei este protejat de un blindaj de otel in trei straturi, de tip fagure, mai eficient fata de explozii, la aceeasi masa, decat o singura placa monolitica.

Ca si armament, platforma poate fi echipata cu turela transparenta blindata pentru arme mici ( mitraliera cal. 7,62mm, cal. 12,7mm sau lansator grenade cal. 40m) sau turela telecomandata.

Pentru situatia operationala, MiSu dispune in pachetul standard  de 6 camere de luat vederi montate la 360° pe toate partile vehiculului, si de o camera cu termoviziune.

PMPV 6×6 MiSu poate asigura configuratii diferite, de la ambulanta, la vehicul antitanc si post de comanda. Astfel, el concureaza in aceeasi nisa cu BMX-01, Iveco MPV si Nexter Titus 6×6…

Costul estimat al unui vehicul de serie, fara echipamentele speciale instalate este estimat a fi sub 500.000 euro. Pretul si costurile de exploatare il fac extrem de rentabil in a prelua o parte dintre misiunile (in special cea de transport trupe) unor masini de lupta pe roti mai grele, echipate de regula cu armament mediu si greu, masini care costa de 5-6 ori mai mult. Ca si ordin de marime, un Patria AMV 8×8 costa in 2010 jurul a 3 mil. euro iar noul vehicul 8×8 al USMC va costa in jur de 7 mil. $ bucata.

Marius Zgureanu

 

Surse :

http://armyrecognition.com/november_2015_global_defense_security_news_uk/finnish_company_protolab_launches_a_new_amphibious_mrap_vehicle_called_pmpv_6x6_misu_12511152.html

http://www.armyrecognition.com/finland_finnish_army_wheeled_armoured_vehicle_uk/pmpv_6x6_misu_mrap_vehicle_personnel_carrier_technical_data_sheet_pictures_video_12611154.html

http://defence-blog.com/army/finland-company-showcase-new-pmpv-misu-6×6-armored-vehicle.html

 

Citeste si:

Blindate usoare – solutii «estice»

BMX-01 – vehiculul 6×6 al Renault Trucks pentru programul VBMR

Nexter titus 6×6 – concurenta lui BMX01
Moreni si vehiculul 4×4 “multirol”
Combat Guard 4×4 al IMI
MApN se intereseaza de vehicule 4×4 pentru achizitie multianuala
Iveco 4×4 LMV M65 pentru Ucraina

Programul “rabla” si relansarea industriei autohtone

Grifon si Jaguar in programul de dotare al armatei franceze

 

Exit mobile version