Romania Military

Nexter Titus 6×6 – concurenta lui BMX01

Daca recent Renault Trucks Defence a lansat produsul BMX01, cei de la Nexter, in calitate de fosti parteneri, au si ei un produs similar care merita mentionat si care a fost prezentat in premiera la DSEI 2013: Nexter Titus (Tactical Infantry Transport & Utility System) 6×6.

 

TITUS si grupa de infanterie

Vehiculul este capabil sa indeplineasca o gama larga de misiuni, de la recunoastere si transport al infanteriei la sprijinul cu foc al grupei, misiuni specifice unui conflict hibrid (suna cunoscuta exprimarea?).

 

Rampa acces spate la Titus

Sasiul de camion Tatra al Titus 6×6 este dotat cu un motor de 440 CP (550 CP in optiune) si in volumul intern de 14m3, cu alti 4m3 cala de bagaje, dotat cu rampa de acces spate poate transporta 12 infanteristi alaturi de cei 3 membri ai echipajului, totul protejat de un blindaj modular customizabil cu nivel 2 pana la 4 protectie balistica, 4a si 4b protectie la mine si DEI de pana la 160kg prin contributia designului Nexter SAFEPRO® (podea suspendata, scaune rezistente la explozii). La acestea se poate adauga la cerere protectie anti-RPG (PG Guard).

 

Nexter TITUS Tactical Infantry Transport & Utility SystemVehicle la DSEI 2013

 

Titus are integrat un sistem C4I de ultima generatie, sistemul de management al luptei – FINDERS furnizand perceptia situationala a campului de lupta, imbunatatita de un sistem de camere video de perimetru al vehicului si un robot de recunoastere – NERVA LG.

Armamentul este compus din turele telecomandate de diverse calibre (7,62mm la 20mm) si lansator de grenade cal. 40mm, customizabil in functie de cerintele clientului.

 

Video Titus 6×6:

 

Acest domeniu, cum precizam si in cazul BMX-01 dar si al solutiilor estice, poate reprezenta o directie de dezvoltare a unor produse mai ieftine decat TBT-ul 8×8 si pentru producatorii romani de camioane si vehicule blindate, cu conditia sa obtina acces la tehnologii mai noi, sa colaboreze si… sa existe interes din partea MapN.

Marius Zgureanu

– CETATEA ALBA: 20 Foto, Video, Harta, Istoric, Poveste –

Cetatea Alba vazuta de Basarabia-Bucovina.Info from Basarabia Bucovina Info on Vimeo.

Scurt Istoric

– ridicată pe urmele vechiului oraş-cetate grec Tyras.
– a aparţinut Imperiului Bizantin, purtând numele „Asprocastron” şi „Maurocastron”.
– a fost, apoi, ocupată de genovezi, punându-i-se numele de „Moncastro”.
– mai târziu, a fost ocupată de tătari.
– sfârşitul sec. al XIV- lea: cetatea aparţine Moldovei.
– 1440: Ştefan al II-lea termină zidul şi poarta celei de a doua incinte.
– 1454: se întregeşte construcţia şi se dotează cetatea cu tunuri.
– 1476: Ştefan cel Mare adaptează cetatea la tactica din vremea lui, bazată pe artilerie: se construieşte poarta cea mare.
– 1479: se termină construcţia celui de-al treilea zid de incintă,
– 1484, 4 august: turcii cuceresc cetatea; în secolele al XVI-lea şi al XVII-lea, lucrează la zidul incintei exterioare, construiesc o giamie şi un minaret.
– 1774: ocupată de ruşi, dar retrocedată turcilor prin pacea de la Kuciuc Kainargi.
– 1806: cucerită de ruşi.
– 1812: este părăsită şi începe să se deterioreze.
– 1880: se iau măsuri de conservare.
– 1928-1930: „Comisia monumentelor istorice” restaurează poarta mare, zidul celei de-a doua incinte şi turnul de pază al acesteia.

Descriere

Cetatea este aşezată pe un teren stâncos, lângă ţărmul abrupt al limanului Nistrului, dominând faţa lacului, de la o înălţime de aproximativ 30 de metri.
Nucleul cetăţii îl formează vechea citadelă, poate genoveză, de plan aproape pătrat (35 x 37 m), prevăzută la colţuri cu turnuri rotunde. Aceasta rămâne în extremitatea nordică a celei de a doua incinte, de formă vag trapezoidală, cu latura de nord-est formând baza mică.
Din pânza de ziduri din vremea lui Ştefan cel Mare s-a mai păstrat numai poarta cea mare. Aceasta este cu două etaje, cu două porţi, una exterioară şi alta interioară, cu câte două canaturi fiecare.
Avea pod mobil, peste şanţul ce înconjoară cetatea.
Clădirea porţii este astăzi cuprinsă în incinta din sec. al XVIII-lea.

Pisanii

„În anii de la Întruparea Domnului 6984 (1476) s-au sfârşit marea poartă, în zilele binecredinciosului Io Ştefan voievod şi în zilele panului Luca şi panului Herman.”

„În zilele binecredinciosului şi de Hristos iubitorului şi de Dumnezeu dăruitului şi de toată lauda vrednicului Ioan Ştefan voievod, domn a toată ţara Moldovei, fiul lui Bogdan voievod, a început şi a sfârşit acest zid, în timpul pârcălabilor Duma şi Hărman.”

Denumiri:

Albi Castri, Citta Alba, Belgorod, Alba Iulia, Akkerman, etc., toate însemnând în traducere “Cetatea Albă”. (în ucraineană Білгород-Дністровський / Bilhorod-Dnistrovschi), un oraş în raionul omonim din regiunea istorică Bugeac, în Ucraina de astăzi (regiunea Odesa).

Cetatea Albă, perla pierdută a lui Ştefan cel Mare

 

Citeste si:

BMX-01 – vehiculul 6×6 al Renault Trucks pentru programul VBMR

Blindate usoare – solutii «estice»

 

 

Exit mobile version