Cumpărătorii noului Gripen E/F vor plăti cu 10% mai puțin decât ar fi plătit pentru modelul anterior al acestui avion, Gripen C/D, a declarat CEO-ul Saab, Hakan Buskhe.
Într-o declarație făcută în cadrul show-ului aviatic internațional de la Farnborough, Bushke a mai spus și că noul avion de luptă va oferi o creștere cu 25% a performanțelor.
Scăderea prețului și creșterea performanței reprezintă specialitatea Saab, spune Bushke, de vreme ce Gripen C/D a costat, la rândul său, mai puțin decât predecesorul lui, Gripen A/B, oferind totodată o creștere a performanțelor cu 20%.
Pentru a explica scăderea costului, Bushke a declarat: „Este posibil în cazul mașinilor, de ce nu și în cazul avioanelor de luptă?”
Guvernul suedez intenționează să cumpere 80 de avioane Gripen E/F, numite și Gripen NG de către Saab. De asemenea, Elveția dorește să cumpere 22 de avioane de acest tip.
Bushke a asociat politica de stabilire a prețurilor desfășurată de Saab necesității de a concura la nivel global, adăugând că numai 20% dintre comenzile primite au provenit din Suedia. Saab are 3.000 de ingineri în afara Suediei, a mai precizat el.
În prezent, Saab dorește să înființeze un centru de instruire Gripen în Africa de Sud, a mai spus Bushke.
Într-o aparentă referire la companiile care se pot baza pe achiziții generoase din partea guvernelor proprii, Bushke a spus: „Nu este greu să construiești ceva, dacă ai o grămadă de bani”. Este de așteptat ca Saab să înregistreze o ușoară creștere a vânzărilor în 2012, comparativ cu 2011, a mai adăugat el.
Bushke a mai spus că principiul Saab referitor la raportul calitate-preț a afectat punctul de vedere al companiei asupra alianțelor europene, care se concentrează asupra design-ului de UAV-uri. Italia și Germania au reacționat cu mânie în fața planurilor Angliei și Franței de a forma o alianță bilaterală pentru construcția de UAV-uri, în care plănuiesc să accepte și alți parteneri mai târziu.
Dar Bushke nu a părut deloc tulburat în fața posibilității ca Suedia să urmeze modelul Angliei și Franței. „Atât timp cât în urma colaborării rezultă un produs accesibil”, a spus el. „Nu purtăm discuții interminabile. În toate celelalte afaceri începi prin a te întreba ce își dorește clientul”.
Sursa: blogs.defensenews via Saab