Noutati euro-navale… de anul trecut, si care au trecut mai mult sau mai putin „pe sub radar”:
.
Cei de la Turgis & Gaillard, grup industrial francez fondat în 2011, sunt deja furnizori ai industriei de aparare franceze, remarcandu-se si in cadrul industriei nautice civile, cu navele solare SunWave.Impreuna cu o altă companie franceza, Iguana Yacht, Turgis & Gaillard au refolosit experiența acumulata pentru a propune o barca de asalt amfibie militara dedicata, denumita Kraken.
Este vorba de o solutie de nava de asalt amfibiu, cu propulsie electrica si flotabilitate variabila.
KRAKEN are o configurație unica de „trimaran retractabil”, fiind conceput pentru a fi integrat la bordul unei fregate sau al unui OPV, inlocuind un RHIB (barca semi-rigida da asalt) conventional.
Coca KRAKEN-ului este similara unei barje de debarcare cu fund plat, rampa prova, care serveste si pentru operatiunile de incarcare materiale si vehicule, putand fi coborata pe plaja. De o parte si de alta a corpului principal al cocii se afla doua flotoare retractabile cu aripi de sustentatie, numite Submarine Adaptative Hull Concept (SAHC). Aceste aripioare laterale se desfasoara automat, in functie de regimul de viteza.
Fiind echipat cu balasturi, SAHC este adaptabil cu adancimea pentru a controla cu precizie viteza, stabilitatea si silueta vizuală a barcii, optimizand si consumul de energie al ambarcatiunii.
KRAKEN este echipat cu propulsie electrica pentru operatiuni stealth si silentioase. Pentru extinderea autonomiei la 450km, ambarcatiunea integreaza si un „Range Extender”: derivat din APU (unitate auxiliara de putere) aeronautic si cuplat cu un rezervor mic de combustibil, poate fi utilizat ca sistem secundar de propulsie sau pentru reincarcarea bateriilor barcii.
Sub coca, KRAKEN are mai multe randuri de roti motorizate de mici dimensiuni care ii permit scurte incursiuni terestre si rulajul pe plaje (pentru a o putea ascunde in timpul operatiunii fortelor speciale), transformand-o intr-o ambarcatiune amfibie complet autonoma.
Fata de competitori de genul „Iguana Pro Interceptor”, avantajul major al KRAKEN este rampa prova.
Pentru misiuni umanitare sau de evacuare a civililor, rampa ofera o manipulare mai sigura, mai rapida si mai eficienta a paletilor sau targilor.
La aceeasi expozitie, CMN au prezentat barca de patrulare de mare viteza HSAB20, un concept «stealth. HSAB 20 va completa oferta constructorului, alaturi de interceptoarele HSI25 și HSI32 deja existente.
Nava are o coca de aluminiu Deep Vee si doua motoare diesel care ii permit sa atinga o viteza de pana la 40 de noduri.
HSAB20 asigura patrularea si supravegherea pe mare deschisa, precum si misiuni de paza a coastei, dar poate acompania si proiectia fortei si operatiuni de asalt.
HSAB20 poate fi configurat si echipat pentru supraveghere și recunoastere, sprijin pentru operatiunile forțelor speciale. . Nava dispune la prova de o rampa pentru debarcarea trupelor direct pe litoral.
Armamentul este compus dintr-o stație de arme teleoperate de cal.12,7 mm si pana la 3 mitraliere de 12,7 sau 7,62 mm. Pentru protectie, HSAB20 este echipata cu un sistem de 2 lansatoare de contramasuri.
- Lung.: 19.2 m
- Latime la linia de plutire: 4.6 m
- V max: 40+ Knots
- Autonomie la viteza de 30 noduri: 500 mile nautice
- Echipaj: 4
- Capacitate transport personal: 24
.