Romania Military

Noutati in Marina Rusa

Munca la cele de trei fregate de tip Proiect 11356 (clasa Admiral Grigorovich ) va fi reluata incepand cu 2018, anunta cei de la Izvestia.Potrivit presedintelui United shipbuilding Corporation (USC) Alexey Rakhmanov, navele nu vor mai fi vandute Indiei,termenii de predare a celor trei fregate urmand a fi influentati de activitatea R&D suplimentara, urmand a fi reinoite contractele pentru toate sistemele majore.

                                                             Cele trei fregate neterminate Proiect 11356

Constructia acestor nave a fost oprita ca urmare a refuzului Kievului de a furniza turbine pe gaz. Decizia privind continuarea lucrarilor a fost luata pe baza rezultatelor  testelor preliminare ale ultimelor instalatii de turbina cu gaz  (ITG) rusesti  M70FRU  respectiv M90FR. Poate ca intre timp au reusit sa rezolve si problema sistemului antiaerian „Redut” ce urmeaza sa ie montata pe aceasta clasa de nave. Poliment-Redut avea probleme pe zona rachetei cu raza lunga. Acum probabil ca au si motorizare si sistem AA performante.

                     Turbina M70FRU  ce urmeaza a echipa navele din clasa Grigorovich

        Potrivit expertilor, aparitia acestor nave va extinde în mod semnificativ capacitatile Marinei Ruse în Marea Mediterana, Europa Centrala, Atlanticul de Nord si Zona Arctica.

Deasemenea prima  corveta purtatoare de rachete ghidate  Proiect 22800 ,,Karakurt” (vaduva-neagra), botezata ,,Uragan” va fi lansata inainte de sfarsitul verii.

Project 22800 ,,Uragan”-Santierul Naval Pella din Sankt Petersburg

         Navele din aceasta serie sunt înarmate in principal cu opt lansatoare verticale 3S14  putand gazdui un mix de rachete de croaziera Kalibr si P800 Onyx, un tun de 76 mm automat si doua mitraliere de 14,5 mm alaturi de un complex anti-aerian ,,Pantsir-M” cu un modul de munitie de 32 rachete depozitate sub puntea navei.

Navele din clasa Karakurt au o lungime de 65 metri si o latime de 10 metri cu un deplasament de circa 800 de tone si pot atinge o viteza maxima de 30 de noduri asigurata de doua motoare diesel-electrice, putand opera la 2500 de mile marine distanta de baza cu o anduranta de 15 zile. Marina Rusa urmand a primi nu mai putin de 20 de nave din aceasta clasa.

Cat despre navele din clasa Project 22350 „Admiral Gorshkov” odata cu finalizarea testelor si a navelor aflate in constructie se va trece la dezvoltarea unei noi clase ,,22350M -Super Gorshkov”.

Deplasamentul noii clase urmand a fi de 6500 de tone cu 1100 tone mai greu decat ,,Gorshkov” ca urmare a echipamentelor adaugate. Singurul indiciu in legatura cu noile dotari fiind o imagine publicata de catre dezvoltatorul de echipamente radioelectronice „Morinformsistema-Agat“. Pe suprastructura navei putandu-se observa  noi antene radar, inclusiv o antena radar  3D.

,,22350M -Super Gorshkov”

Cel mai probabil  nava va avea radare moderne, cu raza lunga de detectie a tintelor aeriene si sisteme de lansare verticale suplimentare.

Noi…tot nimic, dar culmea, la noi nimicul costa. Adica, cele patru corvete au disparut in ceata promisiunilor mincinoase ale actualului guvern cu tot cu modernizarea celor doua fregate, avem adica la Marea Neagra… un nimic compus din trei fregate (doua dezarmate la propriu, una dezarmata de batranetea sistemelor de armament aflate la bord  – asadar tot dezarmata este), urmate de patru corvete vechi si aproape inutile (2xTetal 1 si 2xTetal2), mai avem trei nave lansatoare de rachete, nave care au urgent nevoie de reparatii si dotate cu anticele Styx – daca or mai fi operationale, baterii de coasta tot cu Styx si elicoptere anti-submarin decente dar fara torpile…

De aceea spun, avem nimic dar un nimic destul de scump…

Ionut B.

Surse :Izvestia –http://iz.ru/news/722507

http://iz.ru/news/722462

http://iz.ru/news/668261

Exit mobile version