Interesant pentru descrierea evolutiilor lui F-16 si diferentele între “Block-uri”.
In „hindugleza” de balta, ceea ce veti auzi si vedea – inclusiv imagini detaliate, in clip:
https://www.stratpost.com/detailed-lockheed-martins-f-16-offer-to-india/
Caracteristici:
– Block 70 e bazat pe Block 50, nu pe 60 (varianta UAE cu „scoots and pumps” pentru radarul AESA racit cu lichid);
– imbunatatiri structurale care maresc viata aparatului de la 8000 la 12000 de ore (diferente fizice fata de Block 50);
– vopsea Uniform HAVEGLASS pentru reducerea RCS-ului si mentenanta mai eficienta – ca la F-35 (si Wild Weasel);
– CFT (Conformal Fuel Tanks) cu capabilitate de realimentare aeriana „bisexuala”: de tip probe and drogue navala pe langa cea de boom-receptacle a fortelor aeriene; cu precizarea ca prototipul din vechea oferta pentru MMRCA (Medium Multi Role Combat Aircraft) a executat cuplajul cu avionul-cisterna dar nu a testat efectiv si alimentarea cu combustibil;
– Sniper targeting pod;
– IRST (Infra Red Search and Track);
– radar AESA APG83 racit cu aer, imbunatatiri pentru computerul de misiune, transfer de date si monitor CPD (Center Pedestal Display – care nu este de tip touch screen, pentru a evita situatiile cand pilotul atinge din greseala altceva);
– rezervoare pe piloni de 370 galoane pe aripi, 300 galoane pe centru, cu precizarea ca cele de 600 galoane pe aripi sunt dorite de IAF deoarece USAF nu foloseste asa ceva);
– piloni cu sina tripla de lansare AA, ajungand la 10 rachete AA in loc de 6 (8 AMRAAM AIM-120 si 2 Python-5);
– motor Block 60 GE 132 (spre deosebire de Block 50/52: GE 129 si Pratt&Whitney 229);
– imbunatatiri auto-throttle si auto-pilot (Auto-GCAS – Automatic Ground Collision Avoidance System – care salveaza pilotul cand isi pierde cunostinta din cauza fortelor G si ii reda controlul).
MirceaS