Romania Military

Oportunitati usor ratabile cu putina consecventa

Blestemele celor de la Moreni i-au lovit pe ucrainieni de le-au crapat tablele de rusine, dupa cum au constatat inspectorii irakieni.

Cat dai, atata face – Sursa: iraqimilitary.org

Al treilea lot de circa 40 de bucati de transportoare BTR-4, dintr-un total de 420 comandate in 2009, a fost refuzat de irakieni dupa ce au fost descoperite probleme majore de calitate a asamblarii, transportul fiind intors in Ucraina. (Sursa: Jane’s)
Asta dupa ce si primele doua loturi au avut probleme tehnice, rezolvate insa in cele din urma.

BTR-4 (sursa Armyrecognition.com)

Nu numai Irakul a avut experiente proaste cu ucrainienii, azerii refuzand la randul lor livrarea BTR-4 pe aceleasi motive, acestia chiar evaluand BTR-4 ca inferior unor versiuni de BTR-70 modernizate local.

De cealalta parte sint Kazakstanul si Thailanda, si ei cumparatori de BTR-uri ucrainiene, care nu par sa aiba aceleasi probleme sau au pretentii mai scazute.
Tinand cont de situatia interna din Ucraina, degradarea industriei militare va continua si asta pornind de la un standard destul de scazut, ucrainienii nefiind faimosi pentru standardele de calitate in productie. Un competitor mai putin pe piata transportoarelor blindate ieftine.

 

Sursa: iraqimilitary.org

 Ar fi momentul perfect pentru o vizita in Irak a reprezentantilor de la Moreni, de data asta poate sprijiniti si de oficiali romani.

Daca interesul irakienilor ar fi ferm si Saur-2 nu ar corespunde tuturor cerintelor, desi nu ar trebui sa fie mari diferente comparativ cu BTR-4, atunci ar fi un motiv foarte serios pentru urgentarea dezvoltarii TBT-ului.

Altfel programul TBT va continua ca si pana acum, tarandu-se fara vreo perspectiva clara, mai degraba departandu-se de momentul aparitiei prototipului decat avansand pe un calendar clar.  Avand in vedere ca nu au fost luate inca deciziile referitoare la componentele majore (de exemplu trenul de rulare), intervalul 2014-2015 anuntat initial pare nerealist.

Fara o comanda  interna ferma, singura sansa ar fi reprezentata de gasirea unor clienti externi, contractul irakian fiind inca o oportunitate de salvare. Sau inca o ocazie de ratat.

Sursa : Tehnomil

 

RumaniaMilitary :

Desi aceasta stire nu a facut suficiente valuri in randul decidentilor nostri, exista o alta la fel de interesanta, si anume ca ambasadorul Irakului in Romania – Omer Ahmed Karim Berjinzi, alaturi de o delegatie consistenta din tara sa, a efectuat la sfarsitul lunii mai o vizita in mai multe facilitati industriale din Romania, in special in zona Craiovei.

Excelenta sa a declarat: „Vă asigur că în acest moment Irakul are nevoie de tot felul de produse şi activităţi economice, pentru că cererea este foarte mare în toate domeniile, începând cu infrastructura şi continuând cu celelalte domenii. Avem nevoie în Irak de ceea ce produceţi dumneavoastră aici, la Craiova, şi mă refer la avioane, trenuri şi maşini şi utilaje agricole. Am discutat cu doamna primar despre aceste oportunităţi, dar şi despre posibilităţile de a pune în practică aceste oportunităţi”

Saur2 – BSDA2014 – sursa MApN

Irakul chiar este un partener traditional al Romaniei, si ar fi pacat sa-l ratam pentru a 3-a oara, mai ales ca si contractul pentru TAB-urile ucrainene scartaie rau de tot, iar SAUR2 era construit cu dedicatie pentru irakieni!

 BTR-3U ale Myanmar

In paralel, a aparut o stire din indepartata Asie, mai precis din Burma. Da, este vorba tot de un export de transportoare blindate ucrainene, BTR-3U – o ruda a B-33 Zimbru datorita stramosului comun BTR-80, dar care se pare ca a fost concretizat in asamblarea locala, in zona localitatii Meiktila, a acestui tip alaturi de MTLB-uri de aceeasi provenienta. Contractul estimat 500 mil.$ a fost initiat in 2004 printr-o livrare a 10 transportoare catre Burma, inventarul total prevazut ridicandu-se la 325 de vehicule. Informatiile nu au fost confirmate de catre oficialitati.

 

„Fabrica” de BTR-3U si MTLB din Myanmar

Pakistan Defence blog sustine ca Myanmar ar fi asamblat local pana acum, din kit-uri provenite din Ucraina, aproximativ 600 de vehicule BTR-3U si 200 MT-LB MsH, dintr-un inventar de aproximativ 1000 de vehicule.

Sursa : Armyrecognition

 

Intrebare – noi chiar nu reusim sau nu vrem sa vindem nimic, desi produsele noastre sunt cel putin la fel de capabile ca si cele ucrainene, ca sa nu mai vorbim de calitate ?!

Marius Zgureanu

 

 

 

Exit mobile version