Romania Military

OPV-uri versus… OPV-uri

Si pentru ca FNR au declarat ca vor OPV-uri produse in tara…. OPV sa fie dar asa, mai spre corvete!

 

Sa fie VARD 7 -125 NGOPV?

… ca tot il remarcase Nicolae intr-un articol recent : Buletin naval. Opțiuni pentru OPV-urile Forțelor Navale Române 

Avand la baza clasa Vard 7, aceasta varianta (Vard-115 usor extins pentru VLS-uri printre altele) cu lungime de 125 metri beneficiaza de o clasa superioara de senzori, protectie NBC si armament, semnaturi acustice, magnetice si infrarosii reduse, profil radar redus, alaturi de o rezistenta si supravietuire crescute.

Nava poate fi configurata diferit datorita calei multimisiuni si zonei pentru containere de misiune, configuratiile majore fiind cea multirol si cea anti-submarin.

O varianta a Vard-115 a fost oferita Canadei in configuratia OPV „Vigilance”

Vard 7 125 OPV

 

… sau poate alternativa un pic mai compacta (lungime de doar 98 de metri) Damen OPV 2600?

Ca tot il construira la noi pentru Pakistan… si care dispune si el de un lansator vertical cu 6 celule si capacitate de configurare cu 5 module de misiune: ASW (sonar cu scanare laterala), MCM, UAV/USV, controlul poluarii, spital, vas de scafandri. Nava este in aceeasi categorie cu OPV-90/Sigma si FlexPatrol 98 NG despre care am mai scris…

Mai compacte de atat, in clasa pana la 80 de metri lungime / 1500 de tone sunt Gowind1000 Naval Group, Combattante CL-65s/FS-65 respectiv Combattante BR-71/MKII ale CMN, sau Corveta/OPV75 al SwiftShips USA, toate prezentate deja pe RomaniaMilitary.

Va fi interesant de vazut in ce forma va fi finalizat designul noilor OPV-uri daneze, in curs de elaborare de cei de la K/S. Am vazut deja aici ce a oferit BAE Systems ca nava de patrulare costiera pentru Marea Britanie.

Daca vrem sa cumulam un cost relativ scazut cu capacitati potrivite pentru Marea Neagra, probabil va trebui sa ne uitam nu doar la operatorii oceanici, ci la cei din zone marine mai reduse, cu densitate mare de amenintari… adica cam catre ce ar trebui sa se indrepte si israelienii (sa ne reamintim Sa’ar S72, sau mai noua Reshef/ Sa’ar S-80).

Nave mai compacte, dar nicidecum mai slab echipate, insa cu dezavantajul unei capacitati de incasare si al unei autonomii mai reduse.

 

Marius Zgureanu

 

Exit mobile version