Romania Military

Oshkosh a castigat contractul cu U.S. Army pentru inlocuirea Humvee-urilor

oshkosh-jltv-driving-over-rocks

U.S. Army Tank-automotive si  Armaments Command (TACOM) Life Cycle Management Command (LCMC) au desemnat castigatoare firma Oshkosh Defense, LLC, (cu modelul L-ATV – Light Combat Tactical All-Terrain Vehicle) apartinand Oshkosh Corporation (NYSE: OSK), a contractului de  6,7 miliarde $  pentru a produce Joint Light Tactical Vehicle (JLTV).  Programul JLTV completeaza o zona critica in privinta capabilitatii pentru U.S. Army si Marine Corps prin inlocuirea unei portiuni imense din flota „legacy” de HMMWV-uri cu un light tactical vehicle superior din toate punctele de vedere ale protectiei si mobilitatii off-road. In timpul desfasurarii contractului, ce include atat Low Rate Initial Production (LRIP) cat si Full Rate Production (FRP), Oshkosh trebuie sa livreze aproximativ 17 000 vehicule si servicii de sustinere.

Oshkosh a luat caimacul atat al lui Lockheed Martin Corp cat si  BAE Systems PLC dar si al lui AM General, firma responsabila pentru Humvee-urile originare. Atat U.S. Army cat si USMC au in plan inlocuirea unui total de aproximativ 55 000 vehicule (49 099 pentru U.S. Army si 5 500 pentru USMC) in 25 de ani, ceea ce inseamna ca valoarea totala a contractului poate ajunge la 30 miliarde de dolari, daca tinem cont ca programul JLTV, desi a fost lansat in 2007, a suferit o serie de intarzieri, multe datorate costurilor crescute si programelor anulate ale U.S. Army; acestea au dus la o blocare a pretului „gol” pentru fiecare JLTV de 250 000 $, cele trei oferte intrate in competitie reusind sa se plaseze fiecare sub pretul de 399 000 $ per vehicul (aici incluzand si echipamentele de comunicatii precum si altele din spectrul tactic).

„Dar noi cum putem sa ne lipim?” (pentru a cata oara nu ne-am certat pe chestia asta…)

Stiati ca vine intrebarea, e un fel de „laitmotiv” pe aici, pe blog, asa ca nu va prefaceti surprinsi. Pai sunteti la curent cu faptul ca Oshkosh M-ATV este folosit de Armata Romana in TO din Afganistan, deci „primim si noi ceva resturi..ca sa le folosim pe la Cincu?” nu pare chiar o intrebare nelalocul ei, mai ales ca ne-am ales – conform informatiilor oficiale – cu 14 bucati de PRAP-uri MaxxPro (desi mai mult de alea 4 initiale n-am observat).

Dar de ce sa stam sa cersim ca milogii cateva bucati cand mai bine am putea pune de o colaborare de fabricare cu…Oshkosh, cine altcineva? Cati dintre dvs. isi mai amintesc ca la Medias (Parcul Industrial Automecanica) se afla JLG Industries, o subsidiara Oshkosh de manufacturare si servicii pentru nacele si platforme pentru acces si lucru la inaltime precum si echipamente mobile/mecanizate cu brat de ridicat si manipulat?

Exit mobile version