Astazi incepe unul dintre cele mai interesante targuri de aviatie din lume: Paris Air Show, asadar este vremea sa facem o scurta trecere in revista a principalelor vedete care vor calca astazi pe covorul rosu si vor incepe sa-si etaleze forta si putere in fata spectatorilor.
Rusii vor veni, asa cum ne asteptam, cu debutantul Su-35S, cu tot cu tractiunea sa vectoriala, ca varf de gama pentru produsele rusesti din domeniul apararii. Este de asteptat ca spectacolul oferit de Suhoi sa fie ceva de zile mari, folosindu-si din plin capacitatea vectoriala pentru a atrage privirile. Si are si cu ce, fiind efectiv unul dintre cele mai frumoase avioane din lume.
Tot cu aceasta ocazie Yak-ul 130 isi va intalni “fratele macaronar”, M-ul 346 al celor de la Alenia intr-o confruntare “frateasca” cap la cap. Un alt debut va fi Antonov-70, un avion ruso-ucrainean de transport greu, care dupa multe emotii a ajuns sa fie in sfarsit produs.
Astfel An-70 va fi in stransa competitie cu un alt turboprop, Airbus 400M care va zbura si el la show, KC-390 brazilian sau cu C-295 spaniol si cu italiano-americanul C-27J Spartan. Din pacate ultimele doua avioane de transport vor fi prezentate doar static, neavand in program zboruri demonstrative.
Dintre avioanele de suprematie aeriana, alaturi de Su-35S vor mai fi prezente: Rafale in zbor, Eurofighter si Gripen dar acestea din urma doar la sol. Surprinzator faptul ca avioanele americane nu sunt prezente deloc anul acesta. Atat F-16, F-15, C-130J sau F/A 18 nu sunt prezente nici macar la sol, dar in acelasi timp nici F-22 sau F-35 nu vor fi prezente.
Trecand acum la elicoptere militare, Eurocopter EC665 Tigre ALAT si NH-90 vor zbura spre incantarea spectatorilor. De partea americana, Bell va fi una dintre foarte putinele copmanii americane care va prezenta ceva la Le Bourget, astfel americanii vin cu elicopterul lor de cercetare Bell 407GT, din pacate doar static.
Tot la capitolul aeronave cu aripi rotative vom vedea Agusta-Westland cu modelele AW149 si 159, iar rusii vor veni cu al lor KA-52 “Alligator”.
Sarac sau nu Paris Air Show ramane o manifestare exclusivista dedicata tarilor serioase, asadar noi vom fi prezenti doar la nivel de delegatii, ca doar Parisul este cel mai frumos oras din lume si probabil ceva firme mai mici, dar in nici un caz nu putem avea pretentii, nici ca vanzatori, ca ce sa vindem, nici ca posibili clienti, ca cine ne mai ia pe noi in serios?!
Uimeste lipsa companiilor americane in bloc si in acelasi timp prezenta masiva a rusilor, mai ales cu elicopterul Ka-52, care intre noi fie vorba nu este chiar un produs nou, avand primul zbor inca in 1987, dar rusii susotesc ca ar avea ceva clientii pentru elicopterul lor de asalt.
Sursa: Defense-update
GeorgeGMT