- Descrierea sistemului de avioane fără pilot HIRRUS și domeniile în care poate fi folosit
- Sistemul de avioane fără pilot HIRRUS are dublă întrebuințare – militar și civil – și este destinat pentru supraveghere, recunoaștere și culegere de informații.
- Sistemul de avioane fără pilot HIRRUS are în compune:
- avionul fără pilot HIRRUS;
- stația de control la sol;
- sistemul de antene;
- data linck;
- lansatorul.
Date de bază:
- camere giro-stabilizate retractabile;
- operare pe baza unei GCS portabile cu o interfață om-mașină ușor de întrebuințat;
- sistem de recuperare cu parașută;
- configurare flexibilă care permite posibilitatea de instalare a două motoare în funcție de cerințele misiunii;
- sistem de antene de urmărire;
- imagini de rezoluție ridicată;
- celulă fabricată din fibre de carbon și materiale compozite;
- suport GIS;
- navigare automată;
- operare în diferite tipuri de medii;
- Ground Data Terminals;
- aplicație software de planificare a misiunii.
2. Domenii în care pot fi folosite sistemele de avioane fără pilot HIRRUS
2.1. În domeniul militar:
- culegerea informațiilor despre inamic, în timp real, necesare pregătirii și ducerii acțiunilor de către trupe;
- supravegherea continuă a raioanelor de interes pentru ducerea acțiunilor de către trupe;
- supravegherea constantă și neîntreruptă a acțiunilor inamicului, în scopul evitării surprinderii;
- recunoașterea itinerarelor de deplasare, a raioanelor de dispunere și a celor în care urmează să acționeze trupele;
- determinarea efectelor acțiunilor mijloacelor de lovire asupra obiectivelor inamicului;
- observarea și corectarea tragerilor de artilerie și derminarea efectelor acestora asupra obiectivelor inamicului;
- protecția forțelor proprii pe timpul efectuării deplasărilor precum și în raioanele lor de dispunere împotriva acțiunilor inamicului;
- sprijinirea coloanelor pe timpul efectuării transporturilor.
- participarea la misiuni de căutare-salvare, independente sau în cooperare cu alte forțe și mijloace;
- supravegherea dispozitivelor unităților și marilor unități în cadrul măsurilor de securitate luate de acestea;
- efectuarea de fotografii aeriene, în cadrul acțiunilor de cercetare a terenului, în zonele acțiunilor de luptă.
2.2. În domeniul civil:
2.2.1. În domeniul afacerilor interne:
- supravegherea și monitorizarea granițelor;
- supravegherea și monitorizarea traficului rutier;
- supravegherea și monitorizarea zonelor în care s-au produs dezastre și catastrofe naturale;
- determinarea efectelor dezastrelor și calamităților naturale;
- supravegherea și monitorizarea adunărilor și a mulțimilor violente;
- supravegherea întâlnirilor internaționale;
- supravegherea și monitorizarea structurilor critice;
- căutarea-salvarea supravețuitorilor dezastrelor și calamităților naturale.
2.2.2. În domeniul agriculturii:
- supravegherea și monitorizarea culturilor pentru determinarea gradului de creștere al acestora, apariția și răspândirea dăunătorilor;
- supravegherea și monitorizarea turmelor de animale în zonele de pășunat;
- supravegherea și monitorizarea sistemelor de hidroameliorații și de irigații;
- realizarea măsurilor de protecție a suprafețelor agricole.
2.2.3. În domeniul cadastrului:
- ridicarea datelor necesare efectuării lucrărilor de cadastrare a terenurilor agricole și neagricole, pădurilor și localităților.
2.2.4. În domeniul protecției mediului înconjurător:
- monitorizarea mediului înconjurător și a modificărilor climatice;
- cercetarea și monitorizarea pădurilor;
- recensământul animalelor sălbatice;
- determinarea nivelurilor de poluare a atmosferei, solului și apelor în locurile unde s-au produs dezastre și calamități naturale;
- supravegherea și monitorizarea cursurilor de apă și a Deltei Dunării;
- inspectarea digurilor și a lucrărilor de protecție împotriva inundațiilor;
- ridicarea datelor pentru realizarea hărților bazinelor hidrografice, precum și a fotogramelor pentru ariile de interes aparținând acestora;
- cercetarea și monitorizarea surselor de poluare și a ariilor poluate;
- supravegherea incidentelor de mediu, îndeosebi la centralele nucleare și societățile cu un ridicat grad de risc pentru poluarea atmosferei, solului și apelor.
2.2.5. În domeniul transporturilor:
- supravegherea și monitorizarea transporturilor pe Fluviul Dunărea și principalele căi de transport;
- transportarea de medicamente, corespondență și alte materiale în locurile greu accesibile pentru alte tipuri de mijloace de transport;
- supravegherea și monitorizarea activităților portuare și în nodurile mari de comunicații feroviare și rutiere.
2. Domeniile în care activăm:
- cercetare și proiectarea avioanelor fără pilot cu capacități ISR;
- elaborarea soluțiilor software și GIS pentru avioanele fără cu capacități ISR;
- fabricarea avioanelor cu capacități ISR.
3. Ce oferim clienților noștri:
- vânzarea de sisteme de avioane cu capacități ISR;
- instruirea operatorilor pentru întrebuințarea avioanelor fără pilot cu capacități ISR;
- asigurarea de servicii cu avioanele fără pilot cu capacități ISR;
- realizarea mentenanței pe toată durată de viață a avioanelor fără pilot cu capacități ISR.
4. Cum facem diferența? Avantaje competitive:
- existența unui colectiv de specialiști în domeniul aeronautic pentru cercetarea, proiectarea și fabricarea avioanelor fără pilot;
- fabricarea integrală a avioanelor fără pilot în capacitatea de producție proprie( A.F.T.);
- existența unui colectiv de informaticieni pentru proiectarea soluțiilor software;
- adoptarea de soluții GIS elaborate de specialiștii companiei;
- experiența dobândită în executarea de misiuni pentru asigurarea serviciilor cu avioanele fără pilot fabricate în capacitatea de producție proprie.
de General (ret.) dr. Ion Magdalena