Conform tradițiilor marinei suedeze, regele Carl Gustaf al XVI-lea a aprobat numele de HSwMS Blekinge și HSwMS Skane pentru cele două submarine A26 care vor fi construite pentru marina suedeză.
HSwMS Blekinge poartă numele comitatului cu reședința în orașul Karlskrona iar numele a mai fost purtat, în trecut, de alte doua nave militare:
- prima, o navă de linie cu 68 de tunuri și un echipaj de 450 de oameni, a intrat în serviciu în 1682 și a servit până în 1713 când a fost scufundată parțial, controlat, în incinta portului Karlskrona pentru a servi ca blockship și baterie de artilerie;
- a doua, o galeră cu 28 de tunuri, a intrat în serviciu în 1749, neexistând multe informații despre soarta ei.
HSwMS Skane poartă numele comitatului cu reședința în orașul Malmo iar numele a mai fost purtat, în trecut, de alte doua nave militare:
- prima, o navă de linie cu 50 de tunuri si un echipaj de 300 de oameni, a intrat în serviciu în 1683 și a servit, atât ca navă de linie cât și ca navă comercială, pana în 1690 când a naufragiat, lăsând un singur supraviețuitor;
- a doua, o navă de linie cu 68 de tunuri și un echipaj de 300 marinari și 75 soldați, a intrat în serviciu în 1697 și a servit pana în 1741 când a trecut în serviciul marinei finlandeze.
Blekinge va fi livrat marinei suedeze în 2024 iar Skane în 2025, achiziția costând cca.950 milioane $.
La expozitia de tehnică militară IMDEX 2019, desfășurată în Singapore intre 14-16 mai, Saab a expus machete ale submarinului A26 cu propulsie AIP.
Combinând gama unică de capabilități, tehnologia de top, propulsia AIP, autonomia mare, sistemul de luptă / armament versatil, Saab a creat un submarin modular, rezistent la socuri, proiectat pentru maximă flexibilitate operațională.
IMDEX 2019 – Macheta submarinului A26
Pentru a veni în întâmpinarea diverselor solicitări tehnice de pe piața internațională, privind un spectru foarte larg de misiuni, Saab oferă submarine convenționale care se adresează către trei segmente de piață: Pelagic, Oceanic și Oceanic-ER.
Corespunzător celor trei segmente de piață, Saab propune trei variante ale submarinului A26, cu lungimi și deplasamente diferite:
Varianta cea mai mică, ”Pelagic”, are lungimea de 50m și un sistem AIP care-i oferă o autonomie de 20 zile în imersiune.
A doua versiune, ”Oceanic”, are lungimea de 65m și un sistem AIP care-i oferă o autonomie de peste 30 zile în imersiune.
A treia versiune, ”Extended Range”, are lungimea de 80m și o autonomie de peste 10.000 mile marine, conform producătorului.
Submarinul va putea îmbarca și rachete, pe lângă încărcătura normală de torpile și mine. Saab a oferit deja la export o variantă de submarin cu 18 celule verticale, apte să lanseze rachete Tomahawk.
Noul design va cuprinde și mult discutatul Multi-Mission Portal, amplasat la prova, lângă tuburile lanstorpile. Acesta va permite accesul facil pentru scafandri dar și lansarea / recuperarea încărcaturilor, inclusiv vehicule subacvatice pilotate de scafandri sau drone submarine.
Pe lângă comanda pentru marina suedeză, Saab a demarat cooperarea cu Damen pentru realizarea a unui submarin expediționar care să inlocuiască, probabil începând din 2025, clasa Walrus.
Parteneriatul Saab-Damen este foarte interesant pentru noi, luând în calcul că avem nevoie de submarine iar Damen deține două șantiere navale în România, dintre care unul produce de ani buni nave militare.
Până atunci, avem de clarificat lucruri importante la noi acasă așa că pe 26 mai ieșiți și faceți mișcare.
Până la secția de votare.
sursa: http://www.navyrecognition.com
mulțumesc @mihaistoian
Cristian Ganciu