Conform The Times Ajaxul are mari probleme, 21 de militari si-au pierdut auzul in timpul participarii la teste cu prototipurile Ajax. Alti 83 vor avea nevoie de evaluari anuale pentru a determina in ce fel le-a fost afectat auzul dupa ce au petrecut destul de mult timp in interiorul vehiculelor in timpul testarii.
Conform raportului The Times, vehiculul blindat pe senile Ajax nu indeplineste multe criterii, printre care si acela ca nu poate sa traga din mers, un lucru – sa recunoastem – jenant pentru un astfel de vehicul in anul 2021.
Problema britanicilor este ca pana acum au cheltuit deja 3 miliarde de lire sterline, dintr-un total estimat de 5,2 miliarde.
In 2014 guvernul britanic a comandat catre General Dynamics UK un total de 589 de vehicule pe senile Ajax (Scout SV) din care 245 urmau sa aiba turela.
Pana in prezent au fost livrate 14 masini, toate fara turela.
Militarii implicati in teste au si alte probleme de sanatate pe langa pierderea auzului sau afectarea acestuia. Durerile de cap si greata au fost foarte des semnalate, astfel ca testele au fost intrerupte in noiembrie 2020, dar au fost reluate in mai 2021, cu unele masuri de prevenire: militari stau cel mult 105 minute in vehicul, s-au aplicat masuri de reducere a zgomotului, viteza a fost limitata la un maxim de 30km/h, dar cu toate acestea inca doua cazuri de militari cu probleme de sanatate au fost raportate in decurs de doar o luna.
Sunt voci printre analistii militari britanici ca problemele aparute la Ajax nu pot fi remediate, fiind unele structurale.
Simptomele care au fost pana acum experimentate de militarii britanici ar putea fi asociate cu ceea ce cunoastem destui dintre noi: raul de miscare, dar aici vorbim probabil de o stare de rau de miscare care este generata de zgomotul foarte puternic generat de vehicul in interiorul cutiei blindate. Ar mai putea sa fie si probleme cu suspensiile.
Ajaxul britanic este in linii mari un vehicul foarte similar ca scop cu MLI-urile europene, o masina pe senile, cu un grad ridicat de protectie, capabil sa duca lupta atat alaturi de tancuri cat si singur.
Britanicii nu le numesc MLI (IFV) dar in esenta cam asta sunt, avand insa si un foarte pronuntat rol pentru cercetarea in adancime.
Insa Ajax nu este chiar o platforma noua ci deriva din ASCOD-ul folosit de spanioli si austrieci, adica este sau macar are la baza ceva experienta in domeniul senilatelor, iar General Dynamics ar trebui sa aiba un sac de experienta pe acest palier.
GeorgeGMT