Suhoi Su 34 cu rotile in sus
In ultimele zile rusii au pierdut trei avioane militare din care un MIG 29UB, un Suhoi Su 34 si un bombardier strategic Tu 95. Prabusirile au avut loc pe fundalul cresterii dramatice a numarului de zboruri pe care aviatia rusa le executa in ultiumul an datorita tenisunilor dintre Moscova si NATO.
Astfel intreaga flota de Tu 95 a fost blocata la sol dupa ce un bombardier a luat foc in timpul manevrelor de decolare, cel putin un membru al echipajului a fost declarat mort. Mai exact bombardierul a depasit pista in timpul manevrelor de decolare. Conform presei ruse cauza preliminara a accidentului ar fi un incendiu la unul dintre motoare in timpul manevrelor de decolare.
La inceputul lunii iunie un MIG 29 UB a luat foc in aer si a explodat in poligonul Ashuluk din regiunea Marii Caspice astfel si MIGurile 29 au fost retrase de la zbor. Un Suhoi Su 34 a fost si el grav avariat dupa ce la aterizare parasuta de franare a refuzat sa se deschida, in aceeasi zi cu explozia MIGului, pe aeroportul Voronezh de langa granita cu Ucraina.
Aceasta avalansa de accidente poate fi un indicator asupra starii tehnice a flotei aviatiei militare ruse, atat timp cat in toate cele trei cazuri primele indicii arata defectiuni tehnice nicidecum greseli de pilotaj.
Dar trei accidente in doar cateva zile arata ori ca tehnica rusa, destul de veche nu rezista unui ritm alert de exploatare, ori (cel mai probabil) ca intretinerea lasa de dorit.
In cazul MIG 29 si a Tu 95 poate fi invocata “batranetea” aparatelor, dar in cazul Su 34 acest argument nu mai sta deloc in picioare, flota de Suhoi 34 fiind relativ noua, ba putem spune ca aceste aparate sunt printre cele mai noi si moderne din dotara aviatiei ruse.
Ce pot sa zic?! Imi pare rau de Suhoiul 34 (frumos avion) dar asta e, se mai intampla, insa stirea cu adevarat stire vine din Suedia acolo unde cica aia de la Saab s-au luat cu mainile de cap ca le strica ungurii „attrition rate” la Gripane si au elaborat un plan foarte secret prin care sa cumpere de pe piata libera 12 F 16 sh si sa le inlocuiasca ungurilor Gripen-ele cu avioanele americanilor.
Expertii suedezi intervievati de noi sunt siguri in proportie de 110% ca la profesionalismul de care au dat dovada vecinii nostri din pusta nu s-ar prinde nimeni de diferenta dintre cele doua avioane.
Din pacate pentru suedezi servicile de informatii a lu’ Varu’ nostru Sam au prins rapid miscarea si i-au amenintat pe urmasii vikingilor cu toate cele rele inclusiv cu bataia daca mai au astfel de idei crete, ca cica – a declarat un oficial al CIA – „nu noi v-am pus ba nenorocitilor sa le inchiriati avioane astora!” Precizam la randul nostru ca Washingtonul a fost de acord doar cu darea de pomana catre Budapesta a unor elicoptere antice UH-1 Huey, ca alea oricum nu se mai fabrica astfel ca ungurii pot sa se prabuseasca cu ele linistiti si la decolare precum si la aterizare…
Intelepti yankeii astia!
Astfel ca bietii suedezi au ramas cu ungurii pe cap si asteapta cu…nerabdare (cu groaza in suflet adica) fiecare decolare a unui Gripen al vecinilor nostri. Insa o sursa a noastra din MApNul suedezilor ne-a declarat alb la fata ca ei asteapta cu sufletul la gura aterizarile si ca noi sa nu fim rautaciosi sa cobim si la decolari.
GeorgeGMT