Intr-o conferinta de presa tinuta miercuri 26 decembrie, noul Ministru al Apararii, Mircea Dusa a facut cateva declaratii referitoare la bugetul MApN pe anul 2013. Dupa vesnica problema a pensiilor, care nu ne intereseaza, ministrul a adugat ca in bugetul, pe anul viitor vor fi prinse, absolut sigur, si sumele necsare demararii achizitie de avioane F-16 A/B din Portugalia.
„Deja exista o hotarare a CSAT, vom continua discutii si, desigur, si in functie de discutiile pe care le vom avea la inceputul acestui an referitoare la aprobarea bugetului, sa incepem sa prindem acele sume in bugetul MApN, pentru ca programul sa deruleze„, a afirmat Mircea Dusa, intrebat de stadiul negocierilor cu Portugalia privind avioanele multirol
In privinta prioritatilor MApN, el a spus ca acestea vizeaza obligatiile ce decurg din calitatea Romaniei de stat membru al NATO, al Uniunii Europene si din parteneriatul cu SUA.
„La MApN sunt cateva prioritati legate de misiunile si responsabilitatile pe care le avem ca stat NATO, de misiunile si responsabilitatile pe care le avem ca stat al UE si, sigur legat de parteneriatul cu SUA si amplasarea sistemului antiracheta la Deveselu, unde deja s-a implinit un an de cand am semnat acest tratat si mai avem de pregatit pana la operationalizarea sistemului, avem de pregatit baza materiala din acea zona, legat de caile de acces, utilitatile din zona si alte probleme pe care Romania trebuie sa le rezolve pana cand sistemul va deveni operational„, a afirmat Dusa.
Pana aici nimic nou, numai ca noi ne aducem aminte acum de o declaratie a fostului Ministru al Apararii, Corneliu Dobritoiu, in care acesta afirma, un lucru pe care Romnaia Military l-a sustinut de foarte mult timp si anume faptul ca sumele platite in cadrul asa-numitelor costuri fixe, sau costuri logistice, piloti, tehnicieni, baze aeriene, etc, sunt la fel si in cazul achizitiei de avioane noi si in cazul avioanelor vintange…
Fostul ministru al Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu, a declarat, pe 30 septembrie, referitor la cele 12 avioane multirol pe care Romania urmeaza sa le achizitioneze ”la mana a doua” din Portugalia, ca acestea costa aproximativ 120 de milioane de euro din totalul contractului in valoare de 670 de milioane de euro. Diferenta de bani o reprezinta costul pentru asigurarea suportului logistic, cost care, potrivit ministrului, ar fi fost acelasi chiar daca partea romana ar fi cumparat avioane noi.
Da, costul este acelasi, asta stim si spunem si noi, inca de la auzul ideei de a cumpara avioane din Portugalia, numai ca acest cost va fi suportat integral din bugetul de stat, fara nici un ajutor din partea vreunui investitor strain. Asa ca vom ramane si cu bani dati, adio alte achizitii, si fara aviatie de vanatoare redutabila, sau macar demna de acest nume. Cu 12 avioane, din care de zburat concomitent nu vor fi mai mult de 4-6, in cativa ani de zile si cu o mana de MIG-21 revitalizate, RoAF-ul ar putea cu real succes sa ofere servicii de Politie Aeriana, nicidecum apararea spatiului aerian impotriva unei eventuale agresiuni!
Ori Armata cam cu asta se ocupa: cu razboiul, mai rar cu traficul de frontiera!
Sursa: Hotnews.ro
GeorgeGMT