Sa incepem cu setul AESA multifascicul – modelele cu raza medie spre lunga deja in uz:
- NS100 Banda E/F 3D cu distanta de detectie a tintelor de suprafata pana la 80km si a celor aeriene de pana la 280km, si capacitate de ghidare a tragerii artileristice anti-suprafata respectiv rachete sol-aer. Echipeaza LMV (Littoral Mission Vessels) olandeze. A aparut si o versiune mai puternica, NS200.
- SeaMaster 400 banda E/F – radar cu panouri fixe, cu distanta de detectie a tintelor de suprafata pana la 70km si a celor aeriene de pana la 250km
- Smart-L – radar 3D cu distanta de detectie a tintelor de suprafata pana la 60km si a celor aeriene de pana la 480km, si capacitate de detectie si urmarire a rachetelor balistice de pana la 2000km. Doar antena cantareste 9 tone. Echipeaza fregatele de aparare AA daneze (Iver Huitfeldt), olandeze (De Zeven Provinicen), germane, frantuzesti si italiene (clasa Horizon) dar si britanice, Type 45 precum si portavionul clasa Queen Elizabeth. Variante: SMART-L; SMART-L EWC (Early Warning Capability); SMART-L GB (Ground-Based); S1850M – varianta in colaborare cu BAE Systems UK.
- Smart-S Mk2, fratele mai mic – radar 3D in banda E/F cu distanta de detectie a rachetelor pana la 50km si a tintelor aeriene de pana la 200km, si capacitate de iluminare pentru rachetele ESSM.
si pentru ca ar fi prea mult de scris, sa lasam vocea povestitorului 🙂
si cel mai nou membru al familiei: Thales Seafire – conceput pentru FREMM si implementat si la fregatele de talie intermediara FTI:
iar aici avem integrarea sistemelor pe o nava:
Si cam atat… doar semnalam niste chestii, in contextul in care Thales este asociat si cu Raytheon in Thales Raytheon Systems.
Marius Zgureanu