Romania Military

Războiul minelor

„Romanian Navy Historic Ships” sau RNHS, pe scurt, a fost conceput ca un site de istorie navala romaneasca. Desi site-ul va contine si stiri din domeniul naval militar sau articole despre navigatia cu veliere, sufletul sau sunt, si vor ramane, articolele documentare pe subiecte de istorie navala romaneasca.

Scopul RNHS este de a povesti despre navele romanesti mai vechi sau mai noi si istoria lor, de a promova navigatia de agrement in mod stupid interzisa in perioada comunista si protejarea patrimoniului naval romanesc.

Este stiut ca, in conditiile specifice Marii Negre, epavele se pastreaza in conditii deosebit de bune. Ambitia RNHS este ca, la un moment dat in viitor, sa beneficieze de mijloacele tehnice (un side scan sonar si un ROV) necesare identificarii si filmarii epavelor din Marea Neagra, destul de multe nave romanesti fiind pierdute in cel de-Al Doilea Razboi Mondial, doar ca sa amintim de cea mai recenta conflagratie.

Va fi un drum lung si, cel mai probabil destul de anevoios, dar sunt convins ca rasplata va fi pe masura acestui efort. Prin urmare, incepem o lunga serie de articole despre nave romanesti, navigatie si ce putem face pentru prezervarea patrimoniului naval romanesc. Uneori e bine sa mai facem si lucruri pentru suflet!”

Nicolae Hariuc

 

Razboiul Minelor

De la apariţia lor şi până în prezent, minele marine au rămas un mijloc eficient de război asimetric, fiind îndeosebi utilizate de ţările mici împotriva unor adversari mult mai puternici.

Apărute în secolul al XIV-lea în China, minele marine au cunoscut o dezvoltare accentuată începând cu secolul al XIX-lea, din ele fiind derivate şi torpilele cu şcondru, în esenţă, mine ataşate unui şcondru lung de câţiva metri, care explodau la contactul cu nava atacată.

Mina marină este o armă submarină constând dintr-o încărcătură de exploziv închisă într-un corp etanş, care se întrebuinţează în lupta împotriva navelor de suprafaţă şi submarinelor adversarului. Poate fi lansată de pe nave de suprafaţă, de pe submarine şi din avioane.

Clasificarea minelor se poate face după mai multe criterii. Putem distinge între mine ancorate, mine de fund şi mine derivante, ultimele putând pluti la suprafaţă sau la o anumită adâncime ori între mine de contact sau mine fără contact. Minele de contact explodează în momentul în care corpul navei loveşte un dorn sau o ţâţă iar cele fără contact explodează sub influenţa câmpului magnetic, acustic sau de altă natură al navei, rezultatul fiind minele acustice, magnetice, hidrodinamice ş.a.m.d.

În timp ce minele ancorate pot fi de contact sau fără contact, cele de fund sunt întotdeauna fără contact. În general, minele sunt prevăzute cu dispozitive de natură a îngreuna dragajul cum ar fi ceasornicele de timp sau de pasă, geamandurile explozive sau geamandurile-foarfece.[1]

 

RoMilitary

Puteti citi intregul articol pe noul site „Romanian Navy Historic Ships„, un site care este dezvoltat si pastorit de Nicolae Hariuc, colegul nostru de pe (RoMilitary). RNHS este si se doreste a fi un spatiu public specializat ale carui articole le veti gasi deosebit de interesante, foarte bine scrise si documentate. Scopul lui este destul de simplu (de fapt asa am inceput si colaborarea cu Nicolae) si are in vedere incercarea de a salva, ce a mai ramas de salvat, din istoria Marinei Romane.

Daca vom reusi ceva sau nu ramane de vazut dar cand am pornit RomaniaMilitary.ro cu aproape sapte ani in urma am avut la baza speranta ca mic cu mic se face mare, fiecare pune o caramida, fiecare face ce si cat poate, astfel ca intr-o zi minuniile sa se poata realiza…

Incepand de astazi va invitam sa frunzariti „Romanian Navy Historic Ships” odata ce intrati aici, in mod sigur nu veti regreta timpul petrecut. Legatura directa permanenta catre RNHS este in zona de sus a paginii principale a RoMilitary acolo unde se gasea „Canoniera Stihi” – Nave celebre sub Tricolor si bineinteles vom continua sa preluam articole.

GeorgeGMT

 

 

Exit mobile version