Compania a anuntat joi, 8 decembrie, un contract pentru livrarea a 3700 vehicule tactice neprotejate 4×4 pentru armata. VLTP-NP (Véhicule Léger Tactique Polyvalent Non Protégé – Non-Protected Light Multirole Tactical Vehicle) va inlocui vechiul P4 4×4.
VLTP-NP (Véhicules Légers tactiques Polyvalents Non Protégés)
Cele 3700 de bucati vor fi construite la Saint-Nazaire pe o perioada de 4 ani, ceea ce va asigura activitate normala in aceasta uzina, acest lucru optimizand productia. Renault Truck Defense va fi si responsabila pentru mentenanta vehiculelor.
Valoarea totala a contractului este in jur de 500 de milioane euro, din aceasta suma 50% reprezinta livrarile vehiculelor miltare si cealata jumatate pentru mentenanta. De precizat ca ministrul apararii Jean-Yves Le Drian a prezentat pe langa acest contract inca unul de aproximativ 270 de milioane euro, cuprinzand 300 de vehicule blindate RTD Sherpa pentru Kuweit (dupa ce in prealabil mai fusesera comandate 120 Sherpa Scout in aprilie 2015)
Conform websiteului de stiri „Challenges”, noul VLTP-NV se pare ca este bazat pe Ford Everest, care la randul sau este o versiune a camionetei americane Ford Ranger. In mai 2015, armata franceza a anuntat cumpararea a 1000 de bucati Ford Ranger pentru a-si inlocui flota de Peugeot P4 4×4.
Ford Ranger este una din cele mai rezistente camionete de clasa medie vandute in lume, oferind capacitati inalte de mobilitate in conditii tot-teren.
Peugeot P4 este un vehicul 4×4 neprotejat care se afla in serviciu inca din 1983, Este de fapt o varianta a lui Mercedes-Benz G-class insa echipat cu motor si componente Peugeot.
In 1981 armata franceza a selectat P4 intr-un numar initial de 15000 de vehicule, care a fost redus la 13500 de unitati. din 1985, productia a fost transferata la compania franceza Panhard in Marolles-en-Hurepoix, unde au fost fabricate 6000 de de bucati, productia incetand in 1992.
P4 4×4 VLTT (Véhicule de Liaison Tout Terrain)
Conform comunicatului de presa emis de Renault Trucks Defense, vehicului ford standard va fi militarizat, primind sasiu si suspensii ranforsate pentru cresterea capacitatilor off-road, iar interiorul va fi adaptat pentru a transporta echipament de comunicatii.
Noul VLTP-NP va fi motorizat cu un propulsor diesel de 150 cai putere, are o masa de 3500 kg si poate transporta o incarcatura de 900 de kg.
Primele 500 de vehicule vor fi livrate in 2017, urmatoarele 1000 in 2018.