Camion militar Renault KERAX 6×6, la Expomil 2013
Sentimentul pe care l-am avut la Expomil, atunci cand am vazut cele trei autovehicule frantuzesti expuse, are se pare o urma de realitate. Renault a anuntat oficial ca va deschide o facilitate langa Ploiesti, pe platforma fostei UM Mizil, unde va produce autospeciale pentru ISU, camioane militare si vehicule 4×4 Sherpa.
Aceasta productie are in vedere necesitatile Armatei Roamne, evaluate de catre cei de la Renault la peste 10000 de camioane in urmatorii 20 de ani si peste 2000 de vehicule 4×4 blindate si neblindate, conform MApN. Facilitatea de productie a celor de la Renault are se pare ca singur client MAI si MApN, francezii fiind destul de optimisti in privinta unor viitoare contracte.
Astfel MFA Mizil, care acum este o fabrica private si Renault Trucks vor colabora pentru realizarea acestei facilitati de productie, nu va fi chiar fabrica, unde vor fi angajati 300 de de specialisti romani. Vehiculele aflate in vizorul francezilor pentru productie in Romania, cel mai mai probabil doar asamblare, sunt: camionul militar pentru uz general KERAX 6×6, autoutilitara pentru stins incendii MIDLUM si vehiculul militar 4×4 SHERPA LIGHT .
Sherpa 4×4 Light, Expomil 2013
La Mizil, pe platforma MFA, se va ridica o fabrică pentru construcţia de camioane, autoutilitare pentru incendii şi vehicule de teren. Aceste produse ar urma să fie cumpărate de Ministerul de Interne şi Ministerul Apărării de îndată ce vor dispune de bani, scrie economica.net.
„Investiţia se va realiza plecând de la necesităţile de înzestrare ale Armatei române cu camioane militare, care ar însemna undeva la 10.000 de unităţi pentru următorii 20 de ani. De asemenea, se vor avea în vedere necesităţile de vehicule militare şi civile destinate situaţiilor de urgenţă, menţinerii ordinii şi siguranţei publice în România”, a spus Nicolae Şuta, director general MFA Mizil
În aprilie 2013, MFA și RTD au semnat un memorandum de înțelegere care revede reprezentarea exclusivă a companiei franceze în România de către MFA, precum și construcția unei fabrici pentru construcția de camioane pe platforma industrială a MFA.
MFA este co companie cu capital integral privat înființată în 1951. Este deținută de omul de afaceri Iustin Paraschiv. Firma se ocupă cu producția de echipamente petroliere și cu mentenanța a 127 de vehicule militare ale Armatei (MLI 84/84M).
Sursa: Obiectiv.info
PS Am fost uimit cand am vazut cele trei vehicule Renault la Expomil si se pare ca am avut dreptate, acum ramane de vazut daca partenerul impus de catre MApN pentru dezvoltarea si productia transportorului blindat TBT 8×8, va fi Iveco, cu modelul SuperAV, tinand cont ca si prezenta in marime naturala a transportorului blindat intalienesc a fost, pentru mine cel putin, surprinzatoare. Iar pe de alta parte nu trebuie uitat ca Renault are o foarte mare influenta politica si economica in Romania prin compania Dacia, astfel ca ne putem astepta ca produsele militare ale francezilor sa-si gaseasca o finantare multumitoare intr-un timp relativ scurt.
Pana la urma cum peste 10% din exporturile Romaniei sunt sustinute de Dacia si n-ar fi de mirare ca o mica parte din sumele respective sa se reintoarca catre Renault Trucks Defense de Mizil.
GeorgeGMT