Conform flightradar24, traficul aerian către și dinspre Afganistan (Kabul) este la cote înalte. Avem un RC-135W Rivet Joint care probabil că a coordonat, sau încă o mai face, toată activitatea din Afganistan. Toate fotografiile din articol sunt capturi de pe flightradar24.com.
După cum se poate vedea, cu excepția avioanelor militare sau guvernamentale, momentan spațiul aerian al Afganistanului este închis. Am reușit să surprind un Globemaster III qatarez aterizând în Kabul. Rivet Joint-ul vizibil și el.
S-ar părea că foarte multe zboruri către Afganistan pleacă din zona Golfului Persic. Urmăriți indicativele: MAMBO (australian), MOOSE (american), RRR (britanic). Avem chiar și un Hercules în versiunea Commando II concepută pentru susținerea forțelor pentru operații speciale.
Foarte multe aparate par să vină de la bazele din Europa, doar că nu merg direct în Afganistan pe deasupra Mării Negre, Mării Caspice etc (ruta directă) ci par să se îndrepte către Golful Persic. O cursa (RCH911) a venit direct de la Tașkent.
Și în Georgia pare să se fi întâmplat ceva astăzi, avem două curse încolo. În plus, și unul dintre Eurofighter-ele Typhoon de pe MK a avut de lucru. Cel mai interesant zbor mi s-a părut CL60, un Bombardier Challenger 650 care a decolat de pe MK, a dat o raită prin Marea Neagră, s-a învârtit nițel și deasupra Georgiei, după care s-a întors pe MK.