E si „optionally manned”, de asta data, dar tot in categoria Autonomous Unmanned Ground Vehicles (A-UGVs):
si doar 4×4 dar amfibiu, datorita rotilor de mari dimensiuni, cu autoumflare si ajustare din mers a presiunii, rezistand unor gauri de pana la 2cm in cauciucuri. O alta diferenta fata de primul Mission Master, redenumit Mission Master SP, este motorizarea – diesel in cazul XT-ului, care ii permita o autonomie de 750km cu un plin de rezervor iar senzorii ambarcati pot opera timp d esase ore in mod silentios datorita bateriilor litiu-ion..
Masa maxima este de 2,217 tone din care o tona este sarcina utila, ramanand complet amfibiu la incarcare maxima.
Poate fi controlat la distanta prin mai multe optiuni, fiind compatibil cu sistemele de Battle Management ale NATO, cea dedicata fiind o solutie de tableta inteligenta dezvoltata de Rheinmetall. In plus, are ambarcata solutia Rheinmetall PATH, care ii ofera capacitatea de misiune si navigatie autonoma.
In configuratia pilotata uman, dispune de un scaun de urgenta si un control prin maneta.
Gama de misiuni este extrem de variata, de la transport, la recunoastere, sprijin cu foc sau evacuare medicala.
Marius Zgureanu
Surse:
https://www.rheinmetall.com/en/rheinmetall_ag/press/news/latest_news/index_25792.php