Fortele Aeriene Ruse au anuntat un foarte ambitios plan de modernizare masiva a flotei lor de transport militar, flota compusa astazi din avioane foarte vechi, din era sovietica, si mari consumatoare de carburant si mentenenta.
Actuala flota are in compunere aeronave vechi de tipul An-124, An-22, Il-76, An-22, An-72, etc. Majoritatea acestor aparate sunt nefolosibile datorita costurilor foarte mari necesare mentineri lor active, si doar o mica parte, in special Il-76 si An-124, au fost modernizate pana acum.
Noua strategie are in vedere achizitionare a 170 de avioane noi, printre care: 20 de An-124, 39 de Il-476, 11 bucati An-140, 30 bucati L-410, 50 bucati Il-214 si 20 An-148, toate ar trebui sa intre in dotare pana la sfarsitul anului 2020.
An-124 este la aceasta ora avionul care poate decola cu ceea mai mare incarcatura utila, aproximativ 120 de tone, iar Rusia incearca de ceva timp sa-l reintroduca in fabricatie. De mentionat aici ca fabrica Antonov se afla in Ucraina, insa dupa esecul Revolutiei Portocalii, actiunile au fost cumparate de un investitor rus.
Il-476 poate transporta pana la 60 de tone si este in esenta o modernizare a mult mai celebrului si batranului in acelasi timp, Il-76, omolog daca vreti cu americanul C-17.
An-140 este un transportor dotat cu turboprop, usor, cu o capacitate de transport de 5 tone cargo, sau 52 de parasutisti complete echipati.
L-140 este tot un transportor cu elice, mai mic, cu o incarcatura utila de pana la 1.5 tone de marfa, sau 19 parasutisti, destinat zborurilor pe distante scurte si medii.
Il-214 este un avion afalt inca in faza de dezvoltare, cu doua motoare reactive ce poate incarca pana la 20 de tone
An-148 tot doua motoare reactive, 80 de pasageri sau noua tone de cargo.
Valoare totala pe care Fortele Aeriene Ruse se gandesc s-o investeasca in aviatie lor de transport se situeaza la aproximativ 10 miliarde de dolari.
Sursa: strategypage
GeorgeGMT