Ivanii s-au razgandit din nou cu privire la achizitia, de catre VTA (Aviatia de Transport Militara), a avionului Antonov 70. Nu ca ar fi prima oara.
Dupa aproape 20 de ani de cercetare-dezvoltare a modelului, Ruisa comandase pana la urma 60 de aparate, livrabile in intervalul 2014-2020, ba in urma cu patru ani a fost de acord sa puna la bataie si 300 de milioane de dolari pentru dezvoltare. Facem aici precizarea ca desi fabrica si biroul de proiectare Antonov, sunt in Ucraina, capitalul majoritar este rus, asadar ivanii cumpara de la ei insisi. Totusi…
In urma cu cinci ani si Venezuela comandase cinci An-70 in incercarea de a sprijini producerea modelului. Afacerea insa a cazut pe motiv de dispute politice intre Moscova si Kiev.
Inca de la lansarea proiectului, inceputul aniilor ’80, Antonov 70 trebuia sa fie o alternativa ieftina si robusta in fata C-130 si a mai noului A400M. An -70 fiind gandit ca un trasportor cu patru motoare (turbo-prop), la o raza de peste 1300 km. si cu o masa utila transportabila de 47 de tone, peste dublul carat de un C-130 si cu zece tone peste A 400M-ul european. Iar la o incarcatura utila de 20 de tone, cat un Hercules, An-ul sare ca raza de 7000 de km, si asta fara a avea nevoie de piste prea amenajate, sau prea lungi.
Pietele vizate fiind China, India, America de Sud si tari din Africa cu o slaba infrastructura aeronautica.
Pana aici toate buna, numai ca Rusia s-a razgandit. Acum ar vrea sa-si puna toti bani pe dezvoltare unui avion propriu IL-76, de transport cu reactie, lasand Antonovul si fara bani si fara principalul sau client.
Daca partea ucrainieana va reusi sa-i razgandeasca pe ivanii, An-70 ar putea avea un viitor, intr-o lumea a transporturilor militare dominate autoritar de americani.
Sursa: strategypage