…speram cu copii! IAR-XT fiind primul prenume pentru bebe. Sa ne traiasca fratilor si sa creasca mare si „peptos”!
Desi in ultima vreme stirile despre achizitia avionului multirol sunt extrem de…inexistente, eu imi fac datoria sa vi le aduc la cunostiinta! 🙂 Astfel, pista F-16 ramane in continuare foarte promitatoare si extrem de atractiva… dar s-a infundat cu desavarsire. Sansele reale ca RoAF sa-si bata poansonul pe F-16 Block 25 sau 50/52 sunt mari, foarte mari, imense chiar, dar lipsesc cu desavarsire 🙁 . Adica o sansa la o mie mai este, dar statistic mult prea mica ca sa poti sa bati poansonul pe ea 🙂 !
Optiunea pentru urmasul F-16-lui, magnificul si invizibilul, umbra Americii pe pamant, F-35, ramane in continuare si este foarte ferma. Mai mult decat atat, sunt anumite colaborari intre LM si SMFA, in privinta acestui avion. Bineinteles …secrete!
Dar…Ala micu’ alu SAAB, bate viguros din aripi si canta cocoseste de dimineata pana seara tarziu, pe gardul MApN-ului, pe gardul SMFA-ului, al Guvernului si preventiv pe mai multe garduri, gardulete si spatii verzi, dinprejurul sau din fata mai multor cladiri oficiale. Doar ca acum nu mai face “cocosisme” prin presa. Ba mai mult, de cate ori vede sau i se pare ca vede presa prin zona, oratania suedeza face pliscul mic, foarte mic, isi strange aripile si coada ghem apoi…valea neica!
Nimic pentru presa rautacioasa care l-a “mazilit” data trecuta si l-a facut in toate felurile posibile si nemeritate, de nici mama lui, Guvernul suedez adica, nu-l mai vroia de pui si l-a amenintat cu taierea partiala a subventilor. Pus in fata evidentei, Grifonul, acum ditamai cocosul fortos(E/F), isi umfla pieptul da numai de fata cu ofiterii si oficialii romani. Canta, da din aripi, isi arata pintenii si se jura ca daca RoAF ii va da o sansa, el se poate da peste cap de trei ori si se poate transforma in ditamai vulturul cu cioc si gheare ascutite plus privirea ucigasa!
Ii trebuie doar o sansa, si 48 de Grifoni in uniforma romaneasca, sunt gata sa se ia de gat cu orice Suhoi sau MIG ar indrazni sa le atace cuibul. Problema este insa sa fie lasati sa-si faca cuibul la poalele Carpatilor. Promisiunile si aripile infoiate, basca ditamai pintenii, plus o mai mare capacitate de lupta, in variant E/F, il fac placut vederii si auzului SMFA-ului, din ce in ce mai mult. Ba fata de gainile pricajite si gata de taiere(retragere), pe care RoAF-ul le are prin ograda, Grifonul cel tanar si cu accente agresive, este foarte promitator. Basca zestrea pe care mama lui o promite in caz de dragoste curata.
Gripen deasupra Deltei, cu ganduri necurate la adresa unor vecinii de-ai nostri! Necurate dar patriotice !
Dragoste care, dragii mosului, se naste sub ochii nostrii. Desi initial RoAF-ul avea doar cuvinte jignitoare si mistouri ieftine, fata de flacaul scandinav, in ultima vreme saracia lucie de pe malul stang si drept al Dambovitei face ca oferta suedeza sa fie analizata serios. Desi initial se faceau bancuri si mizerii pe seama Gripen-ului, la o analiza mai atenta, mai ales pe variant E/F, romanii se pare ca au hotarat sa-si uneasca singuratatile si deznadejdiile cu vecinii de Uniune de mai la nord. Noi saraci, fara bani de avioane, ei disperati ca raman “fata batrana”, adica cu avioanele nevandute!
Si acum mai pe intelesul tuturor! Sansa ca Gripen sa fie urmatorul avion multirol al Aviatiei Roamne creste. Suedezii au venit cu lectiile foarte bine detaliate acum si se pare ca si la nivelul MApN-ului oferta SAAB este considerate cea mai buna. Varianta propusa Romaniei , noul Gripen E/F, se pare ca va fi ceva mai rapid pe cerul Europei daca noi vom cumpara avionul . Suedia si SAAB jura ca RoAF va primi primul Gripen E/F cel mai tarziu in 2016, asta daca contractual se va semna in 2011. Deasemenea dotarea RoAF cu E/F va fi prioritara in fata aviatiei militare suedeze.
De offset nu se mai discuta. Nu mai au ce, oferta fiind foarte buna, dar deocamdata cam …secreta! Finantarea este practic rezolvata si desi partile nu mai au mult pana la o strangere de mana, ceva inca ii mai retine. Nu stiu ce, dar sper ca acel “ceva” sa se duca dracului cat mai curand…
Cele 24 de Gripen care vor inchiriate de noi pana la sosirea in tara a “Grifonului de Carpati”, se pare ca sunt déjà pregatite si se asteapata doar OK-ul de la Bucuresti pentru vopsirea concardelor tricolore pe coada si aripii!
Daca aceasta relatie de dragoste se va consuma noi astilalti, privitorii si maniacii de avioane, nu ne putem dori decat ca IAR-XT, sa fie un copil reusit si dorit de parinti.
“Se cununa robul lui Dumnezeu…RoAF, cu roaba lui Dumnezeu…Gripen E/F! “ Sa speram ca in curand vor fi declarati: sot si sotie! 🙂
Articol 100% serios ! Sunt convins ca in cateva zile un comunicat SAAB il va cita si confirma! Deasemenea sunt sigur ca voi fi invitat la cununia religioasa, ca fiind unul dintre raspopiti SAAB. Adica dupa ce i-am injurat cu sarg un an intreg( nu pe toti doar pe Richard Smith!), acum ii imping de la spate sa-si faca de lucru prin Romania. Iar daca nu ma invita, nici eu nu ma duc, da macar sa se ia dracului odata, ca e clar ca se iubesc!
Haaaaaaaai breeee cu multirolul ala odata! Hai! Hai!
Bre fratilor, intru mania avioanelor, voi ce ziceti?! E bre dragoste curate?! Se cununa astia dupa ce s-au injurat unul pe altul ani intregi?! Io zic ca numai din dragoste s-au batut ca chiorii, ca unde dragoste “este” multa si XT-ul va iesi frumos. Un Gripenel mai mic si mai fasnet, da tot la Suhoaie si MIG-uri invatat sa rupa. Si un pic la T-uri….Sa ne ajute Al de sus…Hip!Hip! Uraaaaaaaaaaaaa!
Mai multe zvonuri neadevarate si total mincinoase, aici: Gripen, ala micu’ a lui SAAB, revine in forta…
Gripen GMT