Dupa ce au recuperat divizia de submarine din mana nemtilor (care aveau de gand s-o inchida) suedezii s-au pus pe treaba si sunt foarte agresivi pe zona cooperarii in constructia de submarine. Astfel cu doua contracte practic in buzunar – dezvoltarea noi clase de submarine A 26 pentru Suedia si modernizarea actualelor Gotland-class, Saabul s-a dus in Australia cu o propunere apetisanta, iar mai nou si-a dat mana cu olandezii de la Damen Shipyards Group pentru a prospecta in comun oportunitatile de pe piata foarte exclusivista a constructiei de submarine.
Walrus
Olandezii nu au venit cu mana goala in aceast parteneriat, aducand un posibil contract pentru modernizarea actualei flote de sub-uri olandeze din clasa Walrus ca si un posibil contract in viitor pentru dezvoltarea si constructia unei noi clase de submarine care sa inlocuiasca Walrus.
Tara Lalelelor vrea deocamdata sa modernizeze Walrus pentru a fi active pana in anul 2025, astfel Suedia si Olanda s-ar putea ralia unui parteneriat in care conceptul suedez A 26 sa fie impartit intre cele doua parti, din punctul de vedere al costurilor de cercetare-dezvoltare si mai apoi de productie.
Exemplul Suediei, care i-a prins pe germani cu ocaua mica si le-a dat una zdravana peste bot, ar trebui si pe noi sa ne faca sa gandim mai limpede in privinta importantei pe care tarile serioase o dau industriei locale de aparare. Drept rezultat Saab s-a dus direct in Australia la concurenta cu japonezii si cu fostii lor parteneri, nemtii (Thyssen Krupp Marine Systems AB), exact pe piata de pe care germanii incercau sa scoata Kockums – piata submarinelor.
GeorgeGMT