Asa cum am anuntat anterior bulgarii isi vor repara MiG urile.
Potrivit bulgarilor de la Aero compania ucrainiana ,,Ukrinmash”s-a clasat pe primul loc in cadrul procedurii de furnizare de piese de schimb pentru aeronavele MiG 29 ale Ministerului Apararii.
Contractul este in valoare de 4.066.266 leva (aprox2.348.000 $) iar al doilea jucator clasat este compania bulgara „Armar Korporeyshan General Tehnic Co-opereyshan” LTD, bulgarii oferind 4.148.186 ( 2.395.000 $). Clasamentul fiind realizat conform criteriului „pretul cel mai scazut”, contractul castigator urmand sa fie semnat in septembrie sau inceputul lunii octombrie 2016.
In conformitate cu termenii ofertei, castigatorul trebuie sa furnizeze piese de schimb si consumabile noi si second-hand pentru intretinerea flotei de MiG-29 .
MiG-29 -Fortele Aeriene Bulgare
Procesul verbal al negocierilor dintre „Ukrinmash” si partea bulgara contine insa cateva detalii interesante. De exemplu, problema modului in care partea ucrainiana va demonstra ca piesele de schimb propuse sunt noi/neutilizate, raspunsul fiind literalmente: „Piesele de schimb vor fi noi, fiind confirmate de documentele justificative necesare (pasapoarte si etichete).” Cand a cerut sa precizeze producatorul pentru fiecare dintre piesele de schimb disponibile si consumabile, raspunsul este: „Piesele de schimb si consumabilele vor fi din Federatia Rusa, fapt evident din documentele de insotire.” Termenul-limita propus pentru executarea ordinului (din momentul primirii unei cereri din partea Ministerului Apararii), este de pana la 180 de zile.
Reprezentanti ai „Ukrinmash” a insistat ca timpul de livrare va depinde de cat de repede se vor obtine licente de export din Ucraina din partea autoritatilor de reglementare.
Cele mai scumpe piese de schimb din cele indicate in lista sunt produse in Rusia, astfel ramane neclar modul in care societatea ucraineana, avand in vedere regimurile de sanctiuni existente intre Rusia si Ucraina in ceea ce priveste livrarile reciproce de produse militare si cu dubla utilizare, va putea primi piese de schimb noi si second-hand necesare de la producatorii rusi in cauza si exportate apoi catre Bulgaria, avand in vedere ca exporturile lor necesita o licenta de export si certificatul de utilizator final, sau compania va furniza piese contrafacute catre Ministerul Apararii din Bulgaria.
In prezent este de asteptat finalizarea altor doua licitatii. Prima se refera la achizitionarea a 10 motoare RD-33 Seria 2, iar a doua la sapte cutii de viteza Aircraft Accessory Gearboxes(AAG) KSA-2.
Acum daca am face noi o mica recapitulare, bulgarii au fost in diferite stadii de „logonda” cu urmatorii/urmatoarele: Eurofighter Typhon (noi si sh), Gripen C/D, F 16 (noi si sh), Kfir Block 60 (sh dar foarte modernizate) si toate astea de cel putin doua ori (adica anunturi ca le cumpara).
In privinta ramasitelor pamantene ale flotei lor de MiG 29 faptele s-au intamplat astfel: contract cu rusii pentru intretinere, contract cu rusii terminat si ne-prelungit pe motiv de costuri, resapare cu polonezii, resapare cu ucrainenii, scandal cu rusii ca le mananca kerosenul cu incursiunile de la Marea Neagra.
In final au inceput americanii sa le faca politie aeriana cu F 15, in viitor poate ne lipim si noi sa facem un ban gramada 🙂 .
Sursa: AICI
Ionut B.