Romania Military

SAUR 2 si TBT 8×8, ultimele stiri

Picture 051_resize

Incepem cu SAUR 2 care, la inceputul acestui an,  a incheiat perioada de testare. In acest moment transportorul este omologat pe deplin si poate intra, daca MApN-ul doreste, in productia de serie. Deocamdata singura turela omologata pentru SAUR 2 este una telecomandata cu o mitraliera calibrul 12,7.

Desi in teste a fost folosita si turela de pe MLI 84M ( OWS-25R)  nu credem ca aceasta ar reprezenta o solutie, datorita faptului ca ROMARM-ul a anuntat deja ca este dispusa sa vanda stocul ramas de 67 de turele. Pe surse se pare ca se intentioneza sa fie folosit un tun rapid calibrul 30mm, o delegatie fiind trimisa in Africa de Sud pentru a vedea/testa o turela cu un astfel de tun. Impresia a fost destul de proasta si astfel, in acest moment, daca SAUR2 va intra in productia de serie, nu se stie ce turela va dori MApN-ul sa monteze pe transportor.

ROMARM ar prefer sa integreze tunul Oerlikon KBA calibrul 25mm (MLI84M) si asta datorita faptului ca acesta este deja produs pe plan  national, la Resita. Imediat dupa omologare au avut loc cateva discutii, intre Ministrul Apararii, Mircea Dusa si uzina damboviteana, cu privire la producerea in serie a SAUR 2. Deocamdata Mircea Dusa nu s-a angajat ca in acest an Armata va putea sa achizitioneze transportorul,  dar Ministrul Apararii a promis ca pentru 2014 va face tot posibilul sa aloce niste fonduri in vederea inceperii dotariii cu acest transportor. Idea buna in cadrul aceste  convorbiri a fost faptul ca ministerul este multumit de SAUR 2. Discutile se vor relua dupa Paste.

Oferta celor de la Moreni, catre MApN, a fost sa ofere un TAB SAUR 2, timp de o luna de zile, absolut gratis, pentru ca Armata sa-l testeze cum doreste in poligoane si abia apoi MApN-ul sa Ia o decizie definitiva, constructorul dambovitean fiind foarte increzator in calitatea vehiculului construit. De asemenea sa reinterat oferta ca in cazul in care Ministerul Apararii ar achizitiona un batalion de SAUR 2 (cam 40 de masini), U.M. Moreni ar putea dezvolta TBT 8X8 fara nici un ban de la buget, din fonduri proprii.

 

 

Domnul Marian Galceava, director tehnic al ROMARM

 

TBT 8×8

Conform cu declaratile domnului Marian Galceava, director tehnic al ROMARM, declaratii facute in cadrul Simpozionului organizat de RomaniaMilitary.ro si FSA Unirea, spre sfarsitul acestei luni au inceput testele balistice reale (cu munitie de razboi), in cadrul programului TBT. La inceputul lunii aprilie tabla pentru carcasa a ajuns in posesia Uzinei de la Moreni in vederea inceperii testelor.

Simpozion, vesti bune si mai putin bune: TBT si arma de asalt

Simpozion, primele concluzii

 

In alta ordine de idei, Iveco a cam iesit definitiv din carti in privinta furnizarii trenului de rulare pentru TBT 8X8, in acest moment solutia agreata va fi una locala, dorindu-se un tren de rulare dezvoltat si construit in Romania. UTI ramane in continuare partener in cadrul programului pentru integrarea electronicii vehiculului.

Din informatii neoficiale, carcasa TBT ar avea ca sursa de inspiratie transporoarele finlandeze Patria, dar cel putin deocamdata nu pot confirma 100% aceasta informatie, desi ea a aparut tot in cadrul Simpozionului, fiind disponibila oricui pe inregistrarile video ale evenimentului. De asemenea, asa cum stiam deja, se intentioneaza ca partea inferioara a noului TBT sa fie construita pentru a putea absorbi prin deformare socurile produse de mine sau IED-uri, avand forma de “V”. In privinta motorizarii, nimic nou sub soare, va fi motor si transmisie MTU, cel mai probabil motorul fiind asezat in partea stanga fata.

Solutie tehnica TBT 8×8 – ACTTM.ro

Fata de variantele de productie ale TBT 8×8 am mai scris. Astfel se are in vedere ca transportorul sa dispuna de tun rapid 25/30mm, lansator de rachete AT, capcane anti IR si laser. Printre variantele discutate recent, raman ferme urmatoarele: TBT dotat cu mortier automat calibrul 120mm, vehicul de recuperare, de comanda, evacuare raniti. Se discuta despre posibilitatea dotarii platformei TBT cu un sistem AA cu raza scurta, de tip Crotale NG, neexistand insa nimic oficial in aceasta privinta.

De asemenea Ministrul Apararii si-a exprimat interesul pentru modernizare, in cadrul U.M.Moreni a parcului existent de B33 Zimbru, vehicule considerate inca utile in dotare trupelor, cu un minim de modificari.

 

GeorgeGMT

Exit mobile version