Nota: RoMilitary
Poate acum veti intelege cu totii de ce sunt atat de pornit pentru ca SAUR 2 sa fie cumparat. Poate acum vom intelege cu totii care sunt mizele legate de un transportor de trupe…Aceasta miscare nu este gandita peste noapte, se stia de ea, si eu stiam de ea, dar speram ca poate vor lasa Moreniul in pace. M-am inselat! De aceea nu vedeam cu ochi buni nici implicarea Iveco in programul TBT, pentru ca stiu ca daca Iveco ar primii, intr-un fel sau altul, TBT-ul pe tava, ne vom trezi ca vom importa transportoarele, ne vom trezi cu o alta teapa de tip Petrom-OMV, in care dam bani grei pe resursele care ne apartin noua.
Iar daca se va reusi externalizarea uzinei de la Moreni, adio SAUR 2, adio TBT made in Romania, atat cat mai era el Made In Romania. Vom plati salariile altora, in timp ce muncitorii nostri vor fi someri.
Smecheria din spatele externalizarii Moreniului, este faptul ca aceasta fabrica tine in mana un prezumtiv contract in valoare de sute de milioane de euro, iar odata externalizata, contractul poate fi atribuit cui…trebuie pe comisioane grase. Ca Moreniul de unde sa dea comisoane?!
Iar faptul ca UM Bucuresti nu este externalizata…ei, cum dracu sa externalizezi, adica sa pierzi, terenurile UM Bucuresti, cand aceste sunt in Capitala si valoareaza milioane de euro! Da’ terenurile Moreniului nu valoreaza mai nimic, insa fabrica romaneasca de transportoare valoareaza sute de milioane de euro…moarta, ca vie nu e buna, ca blocheaza afacerile “baietilor desteptepti”!
De aceea sper inca ca Armata sa cumpere cateva SAUR 2 , iar mai apoi sa avem posibilitatea, fara bani de la buget, sa dezvoltam TBT 8×8. Eu cel putin am un singur scop: SAUR 2, si poate vom pune cu totii umarul la salvarea acestei fabrici, poate ultima fabrica de armament romaneasca, demna de acest nume. Putem s-o facem, trebuie doar sa vrem!
Orice articol, orice comentariu, orice gest, poate conta si cred ca a venit momentul ca toti cei care pot face ceva, care pot scrie ceva, oricat de putin, sa-o facem…Pentru ca altfel in mod sigur vom regreta cu totii mai tarziu!
Liderul sindical acuză ROMARM că ocolește obligația de a finanța programul morenar pentru noul tip de Transportor Blindat pentru Trupe destinat Armatei Române
❚ Liderul Sindicatului „Dreptatea” din uzina dâmboviţeană ce aparţine sectorului de apărare face acuzaţii dure la adresa Companiei ROMARM Bucureşti de „acţiuni subversive şi trădare naţională” ❚ În timp ce Automecanica este singura din ţară care are un program strategic în derulare (fiind vorba despre fabricarea Transportorului Blindat pentru Trupe), ROMARM a făcut un program de restructurare în care uzina dâmboviţeană ar fi externalizată, şi nu Uzina Mecanica Bucureşti, care are şanse minime de supravieţuire cu producţia de tancuri ❚ Acest lucru ar însemna ca ROMARM să „se spele pe mâini” de finanţare către Moreni, sindicaliştii explodând de nemulţumire şi cerând întrevederi la cel mai înalt nivel pentru lămurirea ameninţării ce pluteşte asupra Automecanica
Liderul Sindicatului Liber „Dreptatea” din SC Automecanica SA Moreni, Constantin Bucuroiu, a susţinut într-un interviu acordat exclusiv „Jurnal de Dâmboviţa” că uzina morenară din sistemul industriei de apărare este, la acest moment, ameninţată cu externalizarea în cadrul unei „acţiuni subversive a unora” pe care a denumit-o „trădare naţională”. Potrivit lui Bucuroiu, ar fi vorba despre un plan pus la cale de către Compania ROMARM Bucureşti, cu concursul directorului uzinei.
„Una dintre problemele cu care se confruntă Automecanica Moreni în momentul de faţă este o «mânăreală» pe care încearcă să o facă ROMARM. Sunt două entităţi. Uzina Automecanica Moreni, care are un program strategic în derulare şi este singura care are aşa ceva, şi Uzina Mecanică Bucureşti care, în momentul de faţă, are foarte, foarte mici şanse de supravieţuire pe producţia de tancuri.
E greu de crezut că în lumea modernă vor mai produce tancuri. ROMARM, printr-un artificiu făcut de actualul director general, a încercat o chestiune subversivă fără să o discute cu sindicatul. Au făcut un program de restructurare în care, în loc să facă o trecere a Uzinei Mecanice Bucureşti ca apartenenţă la Moreni, au trecut în programul respectiv o externalizare a Moreniului din sistem.
Este un lucru neconvenabil. Te lasă în piaţa liberă singur într-un moment în care este nevoie de sprijin. Este important de ştiut că ROMARM este cel care ar trebui să contribuie cu finanţare la realizarea noului program. Numesc acest lucru trădare naţională”, a declarat Constantin Bucuroiu.
Cui servește externalizarea uzinei morenare?
Liderul sindical a spus că în acest fel ROMARM ocoleşte obligaţia de a finanţa programul morenar pentru noul tip de Transportor Blindat pentru Trupe destinat Armatei Române.
„Încearcă acum să ocolească prin externalizarea uzinei din Moreni. ROMARM vrea să spună externalizând că nu are nici o responsabilitate faţă de Moreni. Este un lucru condamnabil pentru toţi cei ce au în vedere o astfel de măsură. Transportorul Blindat este un program strategic de importanţă naţională”.
Constantin Bucuroiu a adăugat că programul de externalizare ar urma să fie pus în dezbaterea unei şedinţe de guvern şi ulterior în plenul Parlamentului.
„Este ceva de neînţeles ce se vrea cu Automecanica Moreni. De aceea eu mă întreb că poate cineva îmi va răspunde: cui serveşte sau pe cine serveşte această acţiune a ROMARM de a externaliza uzina din Moreni? Ori se face jocul altor firme străine şi atunci într-adevăr trebuie unii condamnaţi ori dacă nu cumva fug de responsabilităţi, dar este la fel de condamnabil?!
Sindicatul a realizat o întâlnire cu secretarul de stat pe probleme de securitate naţională de la Guvern şi i-a cerut să îi faciliteze o întâlnire, pe problema externalizării uzinei de la Moreni, cu premierul Victor Ponta. Noi, sindicatul, vrem să mergem la nivelul cel mai înalt cu această trădare. Aşa vedem noi, sindicali ştii, programul care se pregăteşte pentru Automecanica Moreni”, a conchis liderul SL „Dreptatea” de la uzina morenară.
Ministerul Apărării are buget de sub 1% din PIB
Prezent în Dâmboviţa, la finele săptămânii trecute, pentru a se întâlni cu reprezentanţii industriei de apărare din judeţ, ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, a declarat în conferinţa de presă susţinută la Târgovişte:
„Motivul pentru care SAUR (n.n. – Transportorul Blindat produs la Automecanica Moreni) nu a intrat în dotarea forţelor armate ale României se datorează lipsei de bani. Pe noi ne interesează ca Uzina (n.n. – Automecanica Moreni), după testare, să intre cu acest produs în procesul de omologare, în aşa fel încât, la sfârşitul perioadei de omologare, să ştim încotro ne îndreptăm. Avem speranţe care pot fi îndeplinite”.
Totodată, ministrul Dobriţoiu a atras atenţia asupra nivelului deosebit de mic al bugetului Apărării (sub 1% din PIB), nivel cu care nu se pot duce la capăt toate proiectele începute.