“This aircraft is a shining example of the low-cost, low-risk, customer-driven innovation that Boeing is known for.”
Noul SuperHornet semi-stealth este dotat cu rezervoare conforme, container stealth pentru transportul armelor si in general o amprenta radar micsorata cu 50%, fata de modelul standard Block II, iar in aceasta configuratia raza de lupta a aeronavei este de aproximtaiv 1250km.
“This aircraft is a shining example of the low-cost, low-risk, customer-driven innovation that Boeing is known for,” sustin cei de la Boeing, adaugand ca acest program de modernizare este disponibil pentru totii cei care detin in exploatare flote de F/A-18 Block II la costuri foarte competitive, oferind astfel avionului o durata de viata extinsa in noile conditii ale campului de lupta modern, mult mai ieftin, zic tot cei de la Boeing, fata de achizitia unui nou avion stealth.
Pe langa rezervoarele conforme, containerul pentru armament, producatorul poate oferi si un sistem de achizitie si detectie a tintei (IRST) sau un cockpit definit ca fiind next generation.
Primul zbor de test a fost efectuat pe 5 august la baza aeriana Patuxent River si va fi urma de inca 20 de astfel de zboruri, pe parcursul a 3 saptamani. Enclosed Weapons Pod (EWP) poate transporta pana la sase bombe de diametrul mic si doua AMRAAM, ori 2x Paveway a cate 250kg plus doua rachete AMRAAM.
Noul Super Hornet va dispune si de motoare cu capacitatea crescuta de pana la 20% General Electric F414-440 ca si de un sistem de avertizare impotriva rachetelor, de tip sferic. Una peste alta Boeing spune ca dotat astfel, avionul va ramane in varful ierarhiei mondiale, din punct de vedere tehnic pana dincolo de orizontul anului 2030.
Sursa: Defense-update
RomaniaTricolor