Romania Military

Simboluri naționale

Conceptul de „navă națională” a tot fost vehiculat prin presa britanică în ultimii ani. Pe principiul că Royal Navy și navele în sine sunt un simbol național britanic. Iar acest lucru nu poate fi negat, imperiul britanic a fost construit cu ajutorul navelor și al Royal Navy.

Însă ceea ce a fost anunțat cu surle și trâmbițe prin vara lui 2021 a pălit definitiv în fața vicisitudinilor vieții (și ale economiei), vicisitudini de care Marea Britanie n-a dus deloc lipsă în ultimii ani. Pe scurt spus, „nu e bani” pentru ceea ce o parte a presei britanice a considerat ca fiind  scump, inutil și, în esență, o risipă totală în condițiile în care Royal Navy n-o duce prea bine.

Ideea din spatele acestui proiect îi aparține și a fost intens promovată de Ian Maiden, membru al Royal Yacht Squadron, marinar și om de afaceri de succes, încă de la retragerea din serviciu a HMY Britannia, în 1997. Acesta povestea că a fost impresionat de acordurile comerciale în valoare de 3 miliarde de lire sterline încheiate la bordul HMY Britannia în ultimii 3 ani de viață ai navei.

Noul simbol național urma să demonstreze priceperea navaliștilor britanici și să semnalizeze lumii revenirea în forță a șantierelor navale britanice. Nava urma să găzduiască târguri și simpozioane, întâlniri diplomatice, un soi de ambasadă plutitoare, un simbol al „măreției” britanice. Evident, totul dublat de propulsia „verde”. Că e la modă.

Specificațiile tehnice aveau în vedere o capacitate de 36 de oaspeți, 52 de membri ai echipajului (atenție, provenit din Royal Navy) sau 256 de invitați pe voiaje scurte. Trebuia dotată cu spații capabile să găzduiască conferințe, târguri, recepții etc șamd Pentru cei care doreau să participe la licitație a fost stabilit un sistem de punctaj despre care unii ar fi spus că era cam „la mișto”.

“There were the must-haves, such as the exhibition and conference space, a sizeable reception room and meeting rooms, but also separate security routes for VVIPs that didn’t conflict with the routes other attendees would take,” a explicat Stephen Payne, consultant pentru Team Harland & Wolff.” In addition, there were aspirational elements, like more space for the Royal Marines Band. You scored on every single point. You had to demonstrate that you could properly accommodate 200 people in various scenarios, but for every three extra people, you got an additional point,” a adăugat Dickie Bannenberg de la Team Signal. “The scrutiny of it, the assessment of it… there’s just no equivalent in yachting.”

Bugetul estimat era de 250 milioane de lire sterline, dar banii au rămas la trezorerie pentru că proiectul a fost suspendat în 7 noiembrie 2022, probabil în așteptarea unor vremuri mai bune.

Între timp, propunerile participanților la licitație au fost făcute publice și le puteți admira în pozele de mai jos, preluate de pe Boat International.

Her Majesty’s Yacht Britannia, sursa de inspirație pentru proiectul navei naționale

Sursa: Boat International

Exit mobile version