…stiri cu zburatoare (cu aripa mobila de data asta).
Airbus Helicopters e cu catel si purcel la Eurosatory 2014, prezentandu-si mandretea de EC645 T-2, care, dupa cum stiti, spre frustrarea colegului M.C ce mi-a semnalat stirea (ok, puneti la socoteala si salivarile mele la gramada cu ale lui Marius Zgureanu), a fost de curand achizitionat de Germania pentru trupele sale speciale (Kommando Spezialkräfte), primele aparate fiind livrate anul viitor; in acelasi timp, Airbus isi freaca mainile gandindu-se la contractul american cu privire la noi aparate UH-72 Lakota.
Sikorsky Aircraft Corp. a anuntat ca lui S-97 RAIDER…i s-au aprins luminitele! Mai pe intelesul americanilor: Power On!..semnalizand instalarea cu succes a sistemelor avionice (displayuri, unitatea de control a acestora cat si…sigurantele), un pas extrem de important pentru finalizarea constructiei celor doua aparate demonstratoare ale implementarii tehnologiei X2. In urmatoarele saptamani se vor realiza proceduri de acceptare a testelor pentru restul sistemelor avionice, electrice si de control ale zborului.
Hindustanezii i-au usurat la buzunare pe cei de la Finmeccanica cu 228 milioane euro datorita neintelegerilor pe Gorgonzola bani cu privire la contractul anulat de AW101 dar si semnarea contractului cu China.
Ca tot vorbim de „piei rosii”, IAF (ale lui Bharatu’, nu „alesii” de la Mediterana) sunt pe cale sa comande inca 39 AH-64D Block III Apache pe langa cele 22 deja contractate.
Thales-UK (de fapt…Belfast) a castigat contractul de echipare a elicopterelor AW159 Wildcat cu Lightweight Multirole Missile (LMM), numai buna de scufundat chestii plutitoare dubioase de dimensiuni „acceptabile „.
Si una din tara Campionatului Mondial du Favelas, Fortele Navale Brazil-Bikineze tocmai au receptionat primul EC725 construit local, modelul ajungand in acest moment la 12 aparate in cadrul Fortelor Armate Amazoniene, primele 11 fiind produse de artistii „formely known as Prince Eurocopter”.