Pakistanul s-a decis sa-si construiasca un submarin nuclear
Cum economia nationala prospera si nivelul de trai al populatiei locale este mult peste cel al Germaniei, cum guvernul a rezolvat absolut toate problemele cu care se confrunta, in mod normal, a venit si timpul sa arunce miliarde de euro pe un …moft! Adica pe un submarin nuclear. Cum India are deja unul construit loco, Pakistanul nu-si poate inchipui cum ar putea da ochii cu lumea civilizata, fara sa aiba si el unul. Ca doar putere nucleara este, populatie bogata are, economie ce sa mai vorbim…
Faza cu tichia de margaritar…cel mai probabil.
Asadar Pakistanul s-a hotarat sa-si ia sub nuclear, uite asa sa vada lumea ce smecheri sunt ei. Si cum probabil nimeni nu le-ar vinde asa ceva, s-au hotarat sa si-l faca singuri. Cata o costa constructia, infrastructura, etc,etc, no problemo! Are balta peste, daca se vrea putere nucleara. Sa fie la ei acolo.
Facem precizarea ca in acest moment mandra Marina Pakistaneza opereaza 5 sub-uri ceva mai conventionale. La ce le-o trebui submarin nuclear?! Doar Allah poate sa stie…
Sursa: asian-defence.net
Dassault si-a ales partenerul indian pentru fabricarea Rafale in India
Francezii se misca foarte repede, alegandu-si deja partenerul privat cu ajutorul caruia vor construi Rafale loco. Iar castigatorul este…o firma de o larga recunoastere internationala, in industria de varf…Reliance Industries Limited (RIL)! De asemena francezii mai declama ca sculele si expertiza tehnica necesara pentru upgrad-area Mirage 2000 ale Indiei, la stadardul Mirage 2000-5, sunt destul de comune cu cele necesare la fabricarea Rafale-lui, deci no problem!
Acum ne putem intreba, daca modernizarea unui avion si construirea altuia, nu mai are, evident, nici un secret pentru hindusi, atunci cum dracu au reusit sa faca svaiter din coproductia ruso-indiana a T90?!
Sau poate au mai mult talent la avioane, ori cred ca de data asta au mai mult noroc?! Problema, la T 90 local made, au fost subcontractorii si incapacitatea acestora de a oferi subansamble de calitate… O probleme pe care, sunt sigur, o vor remedia usor in cazul Rafale. Pana la urma un tanc este un produs extrem de complicat, pe cand, se vede cu ochiu’ liber, un avion de generatie 4.5 este mai putin complex si oricum ei au talent nativ la facut avioane!
Si la dat cu ele de pamant, dar sa nu divagam. 🙂
Sursa: asian-defence.net
Rusia a prezentat un nou elicopter la expoziţia din SUA
Rusia a prezentat un nou elicopter la expoziţia HeliExpo 2012 din Dallas (SUA). Mi-171A2 este un model modernizat al celui mai cumpărat elicopter din lume – Mi-8/17.
Mi 171, foto: Xchgall, ru.wikipedia.org
Reprezentanţii holdingului „Elicopterele Rusiei”, participant permanent la expoziţia din SUA, sunt convinşi că Mi-171A2 îşi va menţine pentru mulţi ani poziţia de lider la categoria maşini medii.
HeliExpo poate fi considerat pe drept cuvânt cea mai mare şi prestigioasă expoziţie de elicoptere. Anul trecut, ea a adunat 600 de participanţi şi peste 14 mii de vizitatori.
sursa: Vocea Rusiei
India este interesată de tilt rotoarele V-22 Osprey
India şi-a exprimat interesul pentru cumpărarea de tilt rotoare V-22 Osprey. Negocierile oficiale nu au început, dar Boeing Corporation a primit deja o invitaţie de informare referitoare la acest aparat. În 2011 armata indiană a făcut cunoştinţă cu tilt rotorul la show-ul aviatic Dubai Air. V-22 Osprey este capabil de a efectua zboruri ca elicopter, dar şi in regim de avion. Viteza maximă de croazieră este de 446km/h şi are o rază de acţiune de 722km. Aparatul poate transporta 32 de persoane sau marfă cu greutatea de până la 9 tone. V-22 poate fi dotat cu mitraliere de 7,62 şi 12,7mm şi mitraliere cu 6 încărcătoare de 7,62 milimetri într-un container suspendat.
V-22 Osprey, foto: EPA
Sursa : Vocea Rusiei
Primul zbor al avionului Il-476
Primul zbor al avionului militar de transport Il-476 trebuie să aibă loc în primăvara acestui an. Primul prototip a fost asamblat la uzina Aviastar din Ulianovsk, în decembrie 2011. În perspectivă, la această uzină vor fi produse avioanele Il-476. După cum se aşteaptă, primul avion va fi produs primăvara.
IL-476, foto: Ria Novosti
Il-476 este o modificare a avionului de transport Il-76MD. El este utilat cu motoare noi PS-90A-76 şi o cabină cu echipament modern. Il-476 poate lua la bort o încărcătură cu o greutate de 60 de tone.
sursa: Vocea Rusiei