Viitorul avion European
Dupa luptele fratricide intre Rafale si Eurofighter Typhoon, francezii si britanicii au devenit mai realisti. Astfel nici macar nu s-a semnat contractual intre India si Dassault, si Sarkozi a semnat cu premierul britanic Cameron, un acord privind initierea dezvoltarii noului avion multirol European. Ideea este ca aparatul sa fie construit pana in 2020 si este un aparat fara pilot!
Bugetul initial va fi de cate zeci de milioane de euro, doar pentru studii preliminare, si va fi incredintat pentru dezvoltare catre Dassault si BAE. Liderii celor doua tarii au declarat ca vor sa evite problemele aparute pe piata in urma concurentei dintre cele doua avioane europene de generatie 4++, iar parteneriatul este deschis si altora.
In tot acest timp EADS nu a fost nici macar intrebat de sanatate, nici Germania de altfel, sau ceilalti parteneri din programul Eurofighter, Italia si Spania.
Ce va fi, daca proiectul se va dovedi fiabil economic si tehnologic vom vedea, deocamdata prietenia dintre Paris si Londra, militar vorbind, se pare ca egaleaza ca forta parteneriatul economic dintre Berlin si Paris. Daca si Germania s-ar alinia noii idei, am putea fi martorii unei axe dure europene, in jurul careia s-ar putea in sfarsit discuta serios despre o viitoare Armata Europeana reala.
Sursa: militaryphotos
Emiratele Arabe Unite
Aceeasi cu cei care vor Rafale si sa dea la schimb Mirage 2000, vor si transportoare. 600 de bucati, 8×8 si asteapta ofeertele pana in martie.
BTR-3U, folosite in cadrul corpului de infanterie marina
Companiile care se asteapta sa faca oferte ar fi: ARTEC Boxer (Germania), BAE Systems Land Systems (Africa de Sud) RG41, FNSS Savunma Sistemleri Pars (Turcia), General Dynamics European Land Systems Piranha 5 (Elvetia), Iveco Defence Systems Freccia (Italia), Nexter Systems VBCI (Franta), Otokar Arma (Turcia), Patria AMV (Finlanda), BTR (Rusia) and BTR-4 (Ucraina). Unele din aceste modele au desfasurat deja teste in Emirate, in configuratie APC.
Arabii au achizitionat deja 5 bucati de APC de la Patria, dotate cu turele rusesti de pe BMP-3, tinand cont ca IFV-ul rusesc se afla deja in dotarea armatei Emiratelor. Sursele spun ca 400 de bucati vor fi dotate sigur cu turele BMP-3, si astfel vor avea capacitatea de plutire redusa, iar restul de 200 de bucati vor destinate transportului de trupe, cu capacitate normala de traversare a cursurilor de apa.
BMP-3
Sursa: militaryphotos
Iar Lockheed Martin are probleme
Altfel nu s-ar explica lansarea ideei de F-16 V, cu radar AESA si multiple imbunatatiri ale avionicii, probabil un F-16 Bk 60 mai rasarit. Nu se stie daca aerodinamica aparatului va fi aceeasi, sau modificata, tot ce se stie este ca LM-ul, in fata problemelor F-35, nu vrea sa ramana fara ceva de facut.
Surse pe saturate si alese.aviationweek : aviationintel : lockheedmartin.com : flightglobal
Asta daca LM-ul va reusi sa vanda ceva in noua configuratie. Poate ne pricopsim si noi?! Sa fim noi clientul de debut al noului F-16V?! Vise, bre, vise….la cat o costa un astfel de avion, s-ar putea ca Typhoon-ul sa nu ni se mai para asa scump!