Romania Military

Suhoi 30MKI din nou cu probleme

1024px-Indian_Air_Force_Sukhoi_Su-30MKI_Lofting-4

De fapt problemele pentru avioanele Suhoi 30MKI indiene par sa nu se mai termine. Astfel intreaga flota de a fost blocata la sol, aproximativ 200 de aparate, datorita ultimului accident care a implicat acest tip de avion, un accident destul de bizar, as adauga eu.

Pe 14 octombrie, in apropierea orasului Pune, un Suhoi s-a prabusit dupa ce –se pare – secventa de catapultarea a scaunelor s-a declansat accidental. Ambii piloti sunt in viata, insa imediat India a retras din serviciul operativ toate avioanele de acest tip, incercand sa afle ce s-a intamplat.

Din pacate accidentele cu acest avion sunt destul de comune in India, problema cea mai acuta fiind defectiunile aparute la motoare in zbor, in ultimii cinci ani cinci avioane MKI prabusindu-se. S-a ajuns atat de departe cu problemele incat anul trecut pilotii de pe Su 30  refuzau sa mai zboare acest avion.

Desi inca nu se cunoaste de ce secventa de catapultare s-a activat fara comanda, defectiunile repetate par a avea legatura cu faptul ca o mare parte din avioane au fost asamblate in India de catre HAL, care se ocupa si de mentenanta intregii flote de Suhoi 30MKI, ori se stie ca HAL nu este chiar un exemplu de management si seriozitate.

Pentru ca desi India este cel mai mare operator de Su 30, problemele de tipul celor cu care se confrunta aviatia indiana nu au aparaut tot atat de frecvent la ceilalti operatori.

In viitor Fortele Aeriene Indiene mai asteapta inca 72 de aparate Su-30MKI, necesarul de escadrile de avioane vanatoare fiind de 44, in prezent existand 34 de escadrile operationale, fiecare cu 18 aparate.

 GeorgeGMT

 

 

 

Exit mobile version