Neoficial 6 bucati la 10 mil. $ / bucata ar fi fost deja cumparate de sud-americani, iar avioanele ar putea fi urmate de kit-uri si modernizare pentru o parte din parcul actual argentinian, probabil in completare pana la o escadrila de 12-14 aparate, precum si motoare Turbomeca Astazou pentru IA-58 Pucara.
Se mai spune ca flota de Super Étendard argentiniana ar putea chiar sa creasca in viitor, sustin cei de la MarcoPress, care continua prin a sugera ca afacerea ar fi deja incheiata pentru un numar inca nespecificat oficial de aparate.
Ministrul apararii argentinian, Julio Martinez, a confirmat tranzactia (fara a oferi insa amanunte) declarand insa ca aceasta a este una „excelenta si foarte prietenoasa”. Martinez a mai spus ca negocierile cu francezii inca continua (poate vor si ceva Mirage?!).
Super Etendard argentinian
Neoficial am mai aflat ca avioanele fac parte din ultimul lot retras din exploatarea Marinei Franceze in iulie 2016, aparatele intrand acum la expertizare la Dassault – Aéronautique Navale. Referitor la oferta americana de F 16 second-hand ministrul argentinian a declarat ca, costul operarii F 16 era foarte ridicat, de asemenea si Rusia a oferit aparate MiG 29 (15 avioane), aici discutiile au fost suspendate de partea argentiniana pe termen indefinit…
Astfel ca argentinenii au mers pe ceva ce deja cunosc si au in dotare, primele Super Étendard fiind achizitionate in 1980 in numar de 14 bucati, aparatele fiind exploatate la Base Aeronaval Comandante Espora.
In acest moment argentineinii ar mai zbura 10 SE, acestea avand inca suficienta resursa, dar aparatele duc lipsa de piese de schimb si au nevoie urgenta de modernizare.
Tot neoficial Franta ar fi fost de acord sa trimita kituri si piese de schimb pentru intreaga flota de Super Étendard.
Acum, ii felicitam pe sud-americanii pentru ca in sfarsit s-au hotarat sa cumpere ceva dupa ce au cochetat cu Mirage spaniole, Gripen E suedezo-braziliene, MiG 29, JF 17 pachistanezo-chineze sau Kfir 60 israeliene, doar ca Super Étendard nu este avion de vanatoare ci un avion de atac la sol si bombardament, aparatul poate folosi si rachete aer-aer Matra Magic ghidate in IR pentru auto-aparare.
Cel mai probabil argentienii l-au cumparat pentru interdictie navala, desi daca s-au gandit la britanici s-au gandit prost, acestia au in Falkland aparate de superioritate aeriana Eurofighter, iar pe portavioane F 35B.
In fine orice decizie este (cateodata) mai buna decat lipsa uneia…
Sursa: altair.com
GeorgeGMT