Romania Military

T55 M8A2 Tifon2 si mai vechiul AGM

tifon-3l

Tifon2 pe pagina uzinei Morozov

In urma competitiei pentru un tanc care sa inzestreze fortele peruane, ucainenii de la uzina Morozov au pus la punct un derivat al T-55 AGM, si anume M8A2 Tifon2, care va asigura o imbunatatire semnificativa a parcului de T-55 pe care Peru le detine.

Motorul 5TDFMA de 1050CP

Din datele disponibile, se pare ca noua versiune de modernizare a T55 pune accent pe greutate redusa (de la 48t la AGM la maxim 45 in cazul Tifonului) si putere mai mare a agregatului “multi-fuel”(de la cei 850 CP ai motorului 5TDFM la cei 1050 ai variantei 5TDFMA ).

 

T-55 M8A2 Tifon 2

Este demna de remarcat solutia adoptata de ucraineni pentru modernizarea motorului, fara a alungi semnificativ sasiul, asa cum a fost cazul TR-85, ci taind cu totul si extragand locasul motorului din sasiu si inlocuindu-l cu unul nou, adaptat noului agregat. Astfel sasiul a fost doar putin alungit, de la 6,2 m la 6,85 m, fara a fi nevoie sa adauge un al 6-lea galet, ca in solutia romaneasca la care sasiul are in jur de 9 metri lungime, tancul pastrandu-si greutatea sub 50t cat are Bizonul romanesc si o forma compacta.

 

Tunul de 120 mm KBM 1M

 

Tifonul “zburda” la propriu, asa cum se vede si in videoclip, crescand raportul CP/tona de la 17,7 la AGM si 17,2 la TR-85 la 23,3. Scopul acestei alegeri este mobilitatea crescuta ceruta de peruani, chiar si in conditii de desert si evitarea pierderilor de putere in astfel de conditii de lupta. Viteza maximă atinsa de tanc este 78 Km/h pe drum si 38 Km/h pe teren denivelat, agilitatea fiind datorata si unor imbunatatiri ale trenului de rulare si suspensiei precum si inlocuirii complete a transmisiei si cutiei de viteze.

Mitraliera de 12mm si sistemul sau de vizare

Racheta antitanc Kombat (lansabila pe tunul de 125mm)

Solutia aleasa pentru armament este pe model sovietic (desi exista si varianta cu tun 120mm NATO): tun 125 mm KBM1 L/48 calibre (cu bataie estimata la foc direct de 2,5 Km -3,4 Km, in functie de munitia folosita), alimentat de un autoloader cu carusel de incarcare orizontal (conform cerintelor peruanilor de reducere a echipajului de la 4 la 3 persoane) si incadrat in turela modificata, careia i s-a adaugat o magazie etansa, fiind necesara prelungirea spre in spate a turelei.

Spatiul pentru carusel si magazie de munitie

Acelasi spatiu din spate si sistemul de control

Pentru suplimentarea puterii de foc, a fost adaugata o turela telecomandata pentru o mitraliera anti-aeriana de 12,7mm, care poate fi operata si din exterior. Ceea ce nu reiese clar pentru aceasta varianta este si daca a mostenit sistemul de module de armament interschimbabile, in functie de necesitatile misiunii.

 

Video aici:


Blindajul de baza al T-55 este completat cu kit-uri de protectie reactiva si pasiva iar tancul a primit un nou sistem de telemetrie laser, optronica, contramasuri si un sistem nou de stingere a incendiilor.

Blindajul pasiv ceramic Deflekt T – diagrama

Si cel reactiv Nozh

Astfel ucrainenii au la dispozitie 2 variante de upgrade semnificativ a batranului T-54/55 care se afla in cantitati imense in depozitele multor armate de pe glob, upgrade-uri care pot deveni interesante in conditii de criza economica sau de crestere rapida si semnificativa a capacitatii de lupta a unei armate.

 

Dispunerea blindajului suplimentar

            Cele 2 sub-variante ucrainene aduc T-55 la nivelul secolului 21, chiar daca nu se poate compara cu tancurile mai moderne intr-un duel 1 la 1, si ofera niste alternative de upgrade extrem de interesante pentru T-55, variante la care ar trebui sa se gandeasca si militarii nostri, dar mai ales cei din industria militara romaneasca. De fapt aceasta varianta ar pune serioase probleme chiar si unui TR-85 M1, fiindu-i superior la puterea de foc si mobilitate si probabil comparabil la protectie.

T-55AM 2B german

Ca sa nu mai vorbim de T-64 Bulat sau T-84 Oplot, cazuri in care deja batranelul nostru TR-85 M1 ar incepe sa schiopateze serios intr-o confruntare directa. De aceea sper ca viitorul TR-85M2, sau cum se va numi el, sa tina cont de acesti posibili rivali din viitorul apropiat si de capabilitatile lor.

TR-85 M1

In incheiere am adaugat si tabelul comparativ T-55 / T-55AGM de pe pagina uzinei producatoare, pentru a sesiza imbunatatirile :

http://www.morozov.com.ua/eng/body/t55agm.php

 
Parameter description Parameter value
Before modernisation After modernisation
General data
Combat weight (t)

36

48

Power-to-weight ratio (hp/t)

6.1

17.7

Hull length (mm)

6200

6858

Vehicle movement speeds (km/h)
Average speed
(on natural soil road)

22 – 27

30 – 35

(on highway)

32 – 35

40 – 45

Maximum speed on highway

50

70

Operational data
Fuel consumption per 100 km (lt)
(on natural soil road)

300 – 330

300 – 330

(on highway)

190 – 210

190 – 210

Cruising range (km)
(on natural soil road)

290 – 320

at least 320

(on highway)

485 – 500

at least 500

Ambient air temperatures admissible for tank operation (degrees Centigrade)

±40

-40 to +55

Deep fording without preparation (m)

1.4

1.8

Deep fording with preparation (installation of the tank deep fording equipment) (m)

5

Power pack
Engine
Model and type V-55, four-stroke one-chamber liquid-cooled diesel 5TDFM, two-stroke liquid-cooled multi-fuel diesel with boxing pistons, with supercharging
Maximum power output (hp)

580

850

Crankshaft rotation speed at maximum power output (rpm)

2000

2800

Specific fuel consumption (g/hp-h)

190+5

≤160+10

Weight (kg)

≤920

1080+30

Lubrication system
Oil used MT-16P GALOL M-4042TD
Oil tank capacity (lt)

60

110

External oil tank capacity (lt)

35

Oil filters MAF with two oil cleaning sections and MTs-1 centrifugal oil cleaner Centrifugal oil filter
Cooling system
Type Liquid-type, closed, forced, under pressure, with centrifugal fan to create cooling air flow through the radiators Liquid-type, closed, forced, under pressure, with ejector to create cooling air flow through the radiators
Engine operational data
Coolant temperature (degrees Centigrade)
recommended

70 – 90

80 – 115

maximum

105

130

Oil temperature (degrees Centigrade)
recommended

70 – 90

80 – 115

maximum

110

130

Crankshaft rotation speed (rpm)
operational

1600 – 1800

1600 – 2800

maximum (for short periods of time)

2000

3400

Oil pressure in the operational range of crankshaft rotation speed (kgf/cm2)

6 – 10

min 1.5

Power transmission
Change-gear train Increasing gear-type reducer
Gearbox With permanent engagement of teeth of gears with synchronizers in 3rd, 4th and 5th gears Mechanical planetary with hydraulic control
Number of gears
  • forward

5

7

  • rear

1

1 + 3

Oil used MT16p MT8p or TS3p8

 

 

Marius Zgureanu

 

Sursa informatii:

http://desarrolloydefensa.blogspot.ro/2010/05/tanque-de-batalla-t-55-m8-a2-tifon-2.html

Leopard 1V vs T55 M8A2 Tifon 2 Chile vs Peru

http://www.areamilitar.net/DIRECTORIO/TER.aspx?nn=465

http://www.areamilitar.net/DIRECTORIO/TER.aspx?nn=262

T-55AGM

http://www.morozov.com.ua/eng/body/t55agm.php

VIDEO:

T-55M8A2 Typhoon upgrade package modernization program T-55

http://www.youtube.com/watch?v=iqup8giz7Nw

 

Si ce fac israelienii – Sabra Mk2:
http://www.youtube.com/watch?v=8p8MhCcvNK8

si Achzarit:
http://www.youtube.com/watch?v=_w-1vCLmIxI
 Citeste si:

TR-85M2 o certitudine cu multe necunoscute

Va avea Romania un nou tanc? Si daca da, cum va arata?!

 

Exit mobile version