Intai de toate, La Multi ani, Roumania Military! 4 ani! Si acum, la treaba…
Desi in Romania au fost destule Tatra si sub “forma” de automacarale sau bascule eu – cred ca si voi – tine minte marca ceha pentru autotractoarele 6×6 si 8×8, masini exceptional de fiabile si impresionant de puternice, unele dintre ele aflate si astazi in exploatare in cadrul MApN.
Daca ar fi sa fac un clasament al masinilor care m-au impresionant in copilarie si adolescenta atunci Tatra ar fi pe primul loc, apoi Kamazul si la sfarsit autotractoarele Magirus Deutz, dar dintre cele trei enumerate am apucat sa vad si sa ma joc doar cu Tatrele 6×6 si 8×8.
Am uitata sa pomenesc aici de KrAZul rusesc 6×6, ditamai dihania care functioneza si acum bine-merci.
Revenind la vremurile noastre – mizerabil de politizate – nu putem sa nu observam ca cehii si-au pastrat uzina Tatra ba chiar produc in continuare in draci. De la automacarale la masini militare…
Tatra 8×8 moderna cu pod mobil de asalt
Insa desi noile Tatre sunt probabil la fel de solide ca predecesoarele lor din era comunista nu mai au – parca – aceeasi prestanta. Nu stiu cati dintre voi ati avut privilegiul sa va urcati intr-o Tatra veche si sa-i ascultati motorul, s-o vedeti opintindu-se cu incarcaturi de +100 de tone in carligul de tractare, dar va pot garanta ca este o senzatie de neuitat.
Camion Tatra 4×4 HMHD, cu nivel de protectie pana la 3 – 3a/3b STANAG 4569
Nu voi sta acum sa va insir ce face astazi uzina ceha, am vazut doar un articol pe ArmyRecognition despre un pod mobil de asalt montat pe sasiul unei Tatra 8×8 si pur si simplu am devenit nostalgic…
Pe voi ce v-a impresionat cand erati mici, ma refer aici la astfel de „monstri”?
GeorgeGMT