Mare sarbatoare mare in India dupa ce – intr-un sfarsit – varianta de antrenament a “celebrului” deja Tejas a avut zborul inaugural.
Astfel, aflam ca Tejas Trainer PV 6 a decolat si a si aterizat cu succes pe aeroportul celor de la HAL din Bengaluru. The Light Combat Aircraft (LCA) Tejas PV6 (Prototype Vehicle 6) a zburat in configuratia finala pentru antrenamentul avansat (varianta cu doua locuri).
Zborul a durat 35 de minute, timp in care s-a atins un plafon de zbor de aproximativ 10 mii de metri si o viteza de 0,7 Mach. Conform declaratiilor celor de la HAL, toate sistemele si sub-sistemele de la bordul aparatului au functionat in parametri normali. Desi aparatul cu doua locuri are ca scop principal antrenamentul avansat si trecerea pe supersonic, PV 6 poate fi folosit foarte bine si in misiuni aer-aer sau aer-sol.
Dupa cum stie deja toata lumea programul Tejas are ca scop dezvoltarea a trei variante pentru acest avion: antrenament avansat, atac la sol/vanatoare usoara si uzul pe portavioane. Incepute in anul 2001 zborurile cu diferite prototipuri au ajuns astazi la un numar de 2772 si 1800 de ore.
Tejas Trainer PV 6 a folosit noul motor american GE-404 IN20 iar PV 6 este a 15-a varianta care a zburat in acest program, celelalte fiind: TD1, TD2, PV1, PV2, PV3, PV5 (Trainer), LSP1, LSP2, LSP3, LSP4, LSP5,LSP7, LSP8 and SP1, o varianta navalizata – NP-1 – aflandu-se astazi in teste de zbor.
GeorgeGMT