Uneori e bine să ne mai și relaxăm, că doar e sâmbătă! 🙂 Așa că vă propun astăzi, cules de pe rnhs.info, un scurt articol despre beiul de Samos și un tip extrem de răspândit de ambarcațiune: perama grecească și sora sa mai mică – cernica. Vă lansez cu această ocazie și o invitație la lectură, pentru cei care nu au citit deja, Scrisorile lui Ion Ghica către Vasile Alecsandri, republicate recent de Humanitas, o excelentă frescă (subiectivă, e drept) a societății românești din secolul al XIX-lea văzută prin ochii unui om erudit și „umblat prin lume”.
Misiunea lui Ion Ghica în Samos a fost una deosebit de importantă întrucât pirateria în arhipeleag ajunsese la un nivel atât de ridicat încât periclita transporturile logistice anglo-franceze destinate frontului din Crimeea (1853 – 1856). Datorită calităților sale nautice și manevriere, perama era ambarcațiunea preferată de pirații samioți. De altfel, acest tip de navă era răspândit și în Marea Neagră, probabil din aceleași considerente ce țin de calitățile sale intrinseci.
Eu vă invit să citiți articolul de pe rnhs.info care poate fi accesat de aici. Lectură plăcută!
P.S. În articol găsiți câteva informații și despre haiducii apelor autohtoni.
P.P.S. Perama seamănă binișor și cu Speranța, cea din carte, nu cea din film.