Francezii de DCNS – divizia de la Saint-Tropez, specializata in arme subacvatice – au testat la inceputul anului trecut o noua torpila. Testul a decurs foarte bine, torpila dovedind fiabilitate si precizie, insa noutatea provine de la sistemul de alimentare electric bazat pe baterii Li-ion.
Viteza atinsa a fost de 50Mm iar anduranta de peste o ora. Avantajele bateriilor pe Li-Ion, similare ca tehnologie celor din telefoane si calculatoarele portabile, sunt date de posibilitatea acestora de a asigura o alimentare cu energie electrica de forta – torpila dezvoltand astfel o viteza rezonabila – dar in acelasi timp acest tip de acumulator poate fi reincarcat de foarte multe ori.
Noua tehnologie va inlocui in Marina Franceza acumulatoarele zinc-argint, vechi – tehnologic vorbind – de 50 de ani si foarte scumpe, cu acumulatori bazati pe Li-Ion, mai ieftini, mai fiabili si siguri in exploatare. Singura problema in cazul acestui tip de acumulator este caldura. Bateriile Li-ion genereaza multa caldura si cu cat energia eliberata este mai mare cu atat bateria se incalzeste mai mult, iar curentul obtinut este mai puternic, generand un fel de bucla inchisa care poate genera – in cazuri extreme – explozia bateriei sau generarea de incendii, astfel de probleme avand si compania Boeing cu noul sau avion 787 Dreamliner.
In esenta nu torpila va fi noua ci doar sistemul sau de propulsie.
Sursa: Navyrecognition