Romania Military

Totusi americanii vor si T-50 Golden Eagle

 

T-50A al Lockheed Martin/KAI

E vorba de cei de la Hillwood Aviation care doresc sa inchirieze intre 4 si 8 aparate sub titulatura F/T-7X pentru utilizarea in antrenamente la baza aeriana Langley, in contul celor de la Air Combat Command/ USAF.

Anuntul a fost publicat de Aviation’s Week in 18 martie cu privire la programul RFX al Air Combat Command (ACC), ideea fiind de a incredinta direct catre Hillwood (subsidiara a Perrot Group, la randul sau reprezentat al T-50 KAI in SUA) pentru a dispune rapid de niste aparate de antrenament pana la sosirea noilor T-7A Red Hawks, aparate care sa zboare aproximativ 4500 de ore a cate 3000 de zboruri anual, pe parcursul a 5 ani, atingerea capacitatii initiale operationale pentru T-7A fiind planificata pentru 2024 cel mai devreme. In acelasi timp, la 2 ani dupa incheierea competitiei TX americane, Lockheed Martin inca afiseaza oferta T-50A pentru Advanced Pilot Training.

Cum era laudat KAI T-50A in timpul competitiei T-X prin 2017:

Cei de la ACC vor sa se foloseasca de oportunitate pentru a testa un nou concept de antrenament, Project Reforge, care sa ofere o alternativa metodei de antrenament in uz si introduse in anii ’30 ai secolului trecut, care presupunea un stagiu de 12 luni. In actualul sistem calificarea pilotilor – „Undergraduate Flying Training” – cuprinde 3 faze: cea la sol, faza pe trubopropulsor T-6A Texan II si cea pe T-38 Talon – trainer supersonic.

Familia Vulturului Auriu sud-coreean
T-7A Red Hawk
In acest moment USAF plateste 7 firme de subcontractori pentru misiunile „Red Air” si logistica asociata, iar mutarea T-7A in aceste roluri ar reduce semnificativ costurile, luandu-se in considerare chiar o varianta light-fighter denumita F/T-7X. Pana atunci insa, T-50 A are deja integrate in avionica un numar de sisteme de armament cu raza scurta (capacitate acrosata pana la 3,7 tone), sisteme de tintire si lupta electronica, dar si o varianta de radar – ELTA EL/M-2032 – cu o a doua varianta AESA in curs de dezvoltare de asocierea Samsung Thales.
Gama de arme a T/A-50

In aceasta logica, pentru implementarea proiectului „Reforge” planificata pana in 2023 este nevoie de o aeronava cu capacitati similare lui T-7A care sa inlocuiasca temporar T-38, T-50 fiind o aeronava deja matura si in uz cu alte forte aeriene. Prima publicare a RFI-ului pentru aceasta nisa a fost in mai 2019, insa a trecut fara multa valva in spatiul presei. Concurentul celor de la Hillwood pentru acest RFI au fost texanii de la Mission Support Systems (MSS), acestia oferind Leonardo M-346, care si el participase initial in competitia T-X cu varianta T-100.

Cert este ca flota de T-38 Tallon trebuie inlocuita rapid, defectiunile tehnice si accidentele multiplicandu-se alert in ultimii ani. Pacat ca reproiectarea sa in Model 400, nu a mai fost lansata de Northrop Grumann in competitia T-X:

In fine, T-50 si AT-7 sunt aeronave comparabile construite in jurul aceluiasi motor GE F404:

 

T-50 T-7A T-100
Lungime 13,144m 14,15m 11,49m
Anvergura 9,45m 10m 9,72m
Inaltime 4,94m 4m 4,76m
Masa gol 6470kg 3250kg 4610kg
Masa tot 12300kg 5500kg 9500kg
Motor F404/78,7kN F404/ 76,5kN 2x F124/28kN
V. max 1837,5km/h 1300km/h 1255km/h
Plafon 14630m/serv 15240m 13716m/serv
Raza de Actiune 1851km 1840km 1981km
V. ascensionala 198m/s 170m/s 11,75m/s
Sarcina utila 3,7 tone N.A. 3 tone

 

 

GE F404 – variante si caracteristici

La noi abia s-a reinceput competitia modernizarii IAR-99 la noul standard pentru F-16, iar peste IAR-99 TD s-a lasat o liniste asurzitoare.

 

Marius Zgureanu

Surse:

. https://www.globaldefensecorp.com/2020/03/27/the-usaf-to-procure-eight-t-50-golden-eagle-dubbed-f-t-7x/

. https://www.thedrive.com/the-war-zone/32645/air-force-wants-to-acquire-losing-t-x-jet-trainers-to-help-revolutionize-pilot-training

. https://www.meta-defense.fr/2020/05/16/le-futur-avion-dentrainement-de-lus-navy-pourrait-ne-pas-embarquer-a-bord-des-porte-avions-americains/

. https://www.thedrive.com/the-war-zone/33524/the-navys-next-carrier-jet-trainer-wont-be-able-to-land-or-take-off-from-a-carrier

Exit mobile version