Daca politica japoneza in privinta apararii si a exportului de armament a fost schimbata, la Eurosatory 2014 Mitsubishi Heavy Industries a prezentat un nou concept de transportor multirol blindat pe roti, mai exact o platforma care poate fi folosita in mai multe variante constructive.
Conceptul prezentat de catre japonezi are ca principiale caracteristici gradul ridicat de supravietuire in campul de lupta modern si o mobilitate remarcabila. Japonezii mizeaza pe un volum intern disponibil descris ca fiind “urias”, stabilitatea vehiculului pe orice tip de teren, viteza crescuta (cu alte cuvinte o mobilitate de invidiat), o capacitate mare a sasiului de a fi incarcat in diverse variante constructive si posibilitatea ca gradul de protectie sa fie crescut prin adaugarea de kit-uri blaistice, inclusiv protectie reactiva.
La Eurosatory Mitsubishi a prezentat un model la scara dotat cu turela automata cu o mitraliera calibrul .50 si un sistem de protectie de tip “cusca” de bare, destul de la moda astazi prin lume, iar pe laterale blindaj reactiv. Acum nu trebuie sa de gandim prea mult daca conceptul japonezilor este sau nu valoros.
In primul rand trenul de rulare, motorul si trasmisia sunt de la Mistubishi si daca nici astia nu stiu sa construiasca un vehicul tot-teren, atunci nimeni nu mai stie, iar pe de alta parte tehnologia de care Japonia dispune astazi poate scoate pe piata un concurent mai mult decat serios pentru fabricantii galonati de trasportoare blindate, pentru ca in mod sigur acest concept este gandit sa fie exportat.
Singura probemna a niponilor, in calitatea lor de constructori de tehnica de lupta, a fost pana acum pretul destul de mare fata de concurenta, dar acest lucru se poate usor remedia prin exporturi, care vor asigura o seria mai mare de produse si un pret, pe cale de consecinta , mai mic.
GeorgeGMT